کد خبر : 199429
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

اجرای طرح مطالعات فاضلاب در ۲۵ شهر مازندران

اجرای طرح مطالعات فاضلاب در ۲۵ شهر مازندران

به گزارش قائم آنلاین، مجید عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تا کنون ۱۹کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب و ۹۴۷ کیلومتر شبکه فاضلاب با ۱۱ ایستگاه پمپاژ و ۶ آزمایشگاه فاضلاب در سطح استان احداث و فعال شد، گفت:  طرح مطالعات فاضلاب در ۲۵ شهر استان نیز در حال اجراست. وی

به گزارش قائم آنلاین، مجید عبدالهی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تا کنون ۱۹کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب و ۹۴۷ کیلومتر شبکه فاضلاب با ۱۱ ایستگاه پمپاژ و ۶ آزمایشگاه فاضلاب در سطح استان احداث و فعال شد، گفت:  طرح مطالعات فاضلاب در ۲۵ شهر استان نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست و منابع آب زیرزمینی، ارتقای بهداشت عمومی و حفظ اکوسیستم دریای خزر این شرکت اقداماتی را در خصوص اجرای طرحهای فاضلاب انجام داده است، افزود: در این راستا طرح فاضلاب در شش شهر ساری ، جویبار، بابل ، بابلسر ، نوشهر وچالوس با ظرفیت تصفیه ۴۳۰۰۰ متر مکعب فاضلاب در روز درحال فعالیت است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران ادامه داد: ۴۸۲۹۶ اشتراک فاضلاب معادل ۱۶.۳۸ درصد جمعیت استان، از طرحهای فاضلاب بهره مند هستند.

عبدالهی، مجموع ظرفیت تصفیه خانه های احداث شده  در این استان را حدود ۶۸۸۵۰ متر مکعب در روز عنوان و تصریح کرد: ۴ واحد پکیچ تصفیه فاضلاب نیز در شهرک امام خمینی بهشهر ، سارویه(میارکلا) ساری و گندیاب نور احداث و در حال بهره برداری است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۶۲۶ هزار مشترک و ۱۱۰ هزار آحاد اشتراک آب در این استان اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت مسئولیت آبرسانی به ۵۸ شهر بالغ بر ۳ میلیون نفر با احتساب جمعیت شهری، روستایی ، توریست و مازاد را برعهده دارد.

عبدالهی تعداد مخازن آب قابل بهره برداری در این استان را  ۱۹۳ باب به ظرفیت ۴۷۲.۵۳۱ متر مکعب و ۵۳ ایستگاه  پمپاژ به ظرفیت ۵۶۲۷ لیتر در ثانیه  دانست و ادامه داد:  ۱۰۹۵ کیلومتر خط انتقال آب و ۷۵۳۲ کیلومتر شبکه توزیع آب در این استان احداث شد که از این میزان ۱۷۰۰ کیلومتر آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف متوسط مشترکین این شرکت در ماه ۱۶.۶۹ متر مکعب است، گفت: آب شرب مشترکین این شرکت از طریق ۲۹۸ حلقه چاه، ۳۰ دهنه چشمه و ۳ سد به ظرفیت استحصالی ۳۳۸ میلیون متر مکعب در سال تامین می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =