کد خبر : 199195
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
-

مصر و قبرس به دنبال متوقف کردن توافق دریایی لیبی و ترکیه

مصر و قبرس به دنبال متوقف کردن توافق دریایی لیبی و ترکیه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در جریان تماس تلفنی با نیکوس آناستازیادس، همتای قبرسی خود بر سر اتخاذ اقدامات لازم برای توقف اجرای توافق تعیین مرزهای دریایی میان ترکیه و دولت فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی به اتفاق‌نظر رسید

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در جریان تماس تلفنی با نیکوس آناستازیادس، همتای قبرسی خود بر سر اتخاذ اقدامات لازم برای توقف اجرای توافق تعیین مرزهای دریایی میان ترکیه و دولت فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی به اتفاق‌نظر رسید و دو طرف این توافق را “توافقی غیر قانونی” توصیف کردند.

سیسی درجریان این گفت‌وگوی تلفنی توافق میان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و دولت توافق ملی لیبی را محکوم کرد و گفت: این توافق هیچگونه مواضع قانونی به دنبال ندارد و حضور نظامیان ترک در لیبی ثبات منطقه را از بین خواهد برد.

نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و رئیس‌جمهور ترکیه ۲۷ نوامبر در استانبول دو یادداشت تفاهم را درباره تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور و تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند. این توافق‌ها با اعتراض مسئولان شرق لیبی و مقامات مصر، یونان و قبرس مواجه شده است.

لیبی از زمان سرنگونی نظام عمر قذافی دچار دودستگی سیاسی و نظامی شده است. علاوه بر دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس در غرب این کشور است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، دولت موازی نیز در شرق لیبی وجود دارد و همواره با هم درگیر هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =