کد خبر : 199118
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
-

مسابقات ملی “مناظره دانشجویان ایران” به هشتمین دوره برگزاری خود رسید

مسابقات ملی “مناظره دانشجویان ایران” به هشتمین دوره برگزاری خود رسید

به گزارش قائم آنلاین، طبق گفته رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از روز شنبه ۳۰ آذرماه تا دوشنبه ۲ دی‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ واقع در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود و در نهایت تیم منتخب نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهد کرد.

به گزارش قائم آنلاین، طبق گفته رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مرحله کشوری هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از روز شنبه ۳۰ آذرماه تا دوشنبه ۲ دی‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ واقع در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود و در نهایت تیم منتخب نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت خواهد کرد.

در این دوره از مسابقات که دانشجویان از ۲۸ استان،‌ ۱۲ دانشگاه، در قالب ۶۲۵ تیم به رقابت می‌پردازند، طبق روال دوره‌های گذشته، در تیم‌هایی دو نفره در قالب گزاره ‌هایی که در این دوره بر مبنای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده است در مقابل یکدیگر شروع به مناظره خواهند کرد.

اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سخنگوی دولت و معاون وزرای علوم و بهداشت برگزار می‌شود و تیم قهرمان نشان خواجه نصیر الدین طوسی را به همراه چهار میلیون تومان وجه نقد و سه میلیون تومان تخفیف دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی دریافت خواهند کرد.

همچنین داوران این دوره از مسابقات شامل اعضای هیات علمی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دکتر نعمت‌الله فاضلی، فرشاد مومنی، اشرف بروجردی، مهدی منتظر قائم و حسین میرزایی اشاره کرد.

در قسمت اول این مسابقات در روز شنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۳۰ دو تیم “تنقیح مناط” و “گردون” از دانشگاه علم و صنعت و آذربایجان با موضوع گزاره “اصلی‌ترین عامل بحران آبدر ایران، سیاست‌های توسعه خود کفایی صنعتی و کشاورزی است” و از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۳۰ دو تیم “سروش رازی” و “آرمان” از استان کرمانشاه و دانشگاه خواجه نصیر با موضوع گزاره “انتصاب مدیران مبتنی بر جنسیت، منجر به افزایش نگاه جنسیتی در تصمیمات نهادهای اجرایی و حاکمیتی می‌شود” و همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۳۰ دو تیم “مادر” و “برهان” از دو استان خراسان شمالی و یزد با موضوع گزاره “انتصاب مربیان ایرانی برای تیم‌های ملی موجب تقویت ورزش ملی خواهد شد” به مناظره می‌پردازند.

همچنین در قسمت دوم روز شنبه (۳۰ آذرماه) از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۴:۳۰ دو تیم “خیام” و “ئاشتی” از دو استان مرکزی و کردستان با موضوع گزاره “باید مکانی عمومی برای برگزاری تجمع قانونی مردم در نظر گرفته شود”و همچنین از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۳۰ دو تیم “ثامن” و هدف” از دانشگاه علامه طباطبایی و یزد با موضوع گزاره “انتشار خبر گران شدن بنزین پیش از اجراء، مصلحت نیست” و درآخر از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ دو تیم “فرهنگ” و “در سنگر آزادی” از دو استان هرمزگان و خراسان رضوی با موضوع گزاره “مشارکت اجتماعی بانوان، تهدیدی برای تحکیم بنیان خانواده است” به مناظره می‌پردازند.

علاوه بر این در روز یکشنبه (۱ دی‌ماه) تیم‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به ترتیب با گزاره‌های “دولت باید نقش هدایت‌گری را در عرصه فرهنگی به عهده بگیرد” ، “تا زمانی که آمریکا به برجام باز نگردد، نباید با این کشور مذاکره شود”، “مداخلات دولت در بازار ارز و طلا موجب گسترش رانت‌خواری می‌شود”، “الکترونیکی کردن فرآیند انتخابات در ایران موجب شفافیت در انتخابات می‌شود” و “حذف چهار صفر از پول ملی سیاستی مناسب در زمینه اصلاحات پولی کشور است” به مناظره می‌پردازند.

سرانجام در روز دوشنبه (۲ دی‌ماه) دو تیم موافق و مخالف با موضوع گزاره ” راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور توجه به ظرفیت داخلی و تولید با کیفیت است”به مناظره پرداخته و تیم قهرمان نشان خواجه نصیرالدین طوسی را دریافت می‌کند.

همچنین طبق گفت‌وگوهای انجام شده با سینا محمدی (یکی از شرکت کنندگان هفتمین دوره_ دانشجوی رشته حقوق) یکی از معایب هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، وجود اعمال سلیقه در داوری و عدم امکان اعمال اعتراض به نظر داوران از معایب هفتمین دوره بوده است.

حال باید دید آیا در این دوره از مسابقات معایب دوره قبل از بین می‌رود یا خیر؟

هشتمین دوره از مسابقات در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران طی روزهای شنبه (۳۰آذر ماه) تا دوشنبه (۲ دی‌ماه) برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =