کد خبر : 199172
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
-

خانوارهای مازندرانی پس از «آزمون وسع» دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند

خانوارهای مازندرانی پس از «آزمون وسع» دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند

به گزارش قائم آنلاین، رسول ظفرمند در گفت و گو ، اظهار کرد: در استان مازندران خانوارهای مازندرانی فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای پس از برگزاری آزمون وسع وزارت رفاه، دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند. وی تصریح کرد: تا کنون ۸ هزار نفر برای دریافت نتایج آزمون وسع ثبت‌نام کردند و ۶ ماه برای ثبت نام

به گزارش قائم آنلاین، رسول ظفرمند در گفت و گو ، اظهار کرد: در استان مازندران خانوارهای مازندرانی فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای پس از برگزاری آزمون وسع وزارت رفاه، دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا کنون ۸ هزار نفر برای دریافت نتایج آزمون وسع ثبت‌نام کردند و ۶ ماه برای ثبت نام فرصت داریم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت برای دهک‌های کم‌درآمد به صورت رایگان صادر می‌شود افزود: برای خانوارهای مازندرانی که فاقد هرگونه دفترچه و پوشش بیمه‌ای هستند پس از برگزاری آزمون وسع وزارت رفاه، دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود.

این مسئول نحوه اطلاع افراد از میزان حق بیمه‌ای که برای دریافت دفترچه بیمه سلامت باید بپردازند را تشریح کرد و ادامه داد: افراد برای اطلاع از این موضوع می‌توانند به سامانه اینترنتی وزارت رفاه مراجعه کنند تا با ارائه کد ملی و سپس دریافت یک پیامک از میزان مبلغی که باید برای این کار بپردازند آگاه شوند.

ظفرمند با بیان اینکه پیامک سایت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی دهک‌های مختلف جامعه را برای دریافت خدمات و دفترچه بیمه سلامت به صورت دقیق مشخص می‌کند تصریح کرد: سه دهک نخست که درآمد ماهیانه آنان حدود ۴۰ درصد حقوق و دستمزد مصوب شورای کار باشد از پرداخت وجه جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت معاف می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ قابل پرداخت جهت صدور دفترچه بیمه سلامت برای دهک چهارم مشمول ۵۰ درصد تخفیف شده و دهک‌های ۵ به بالا نیز باید تمام مبالغ مورد نظر را بپردازند گفت: طبق این قانون افرادی که درآمد ماهیانه آنان بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد شورای کار است جزء دهک چهارم محسوب می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در کل کشور را چیزی حدود ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۳۴ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند گفت: در استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دارند که ۸۰ درصد به صورت رایگان دفترچه دریافت کرده‌اند.

این مسئول از وجود سامانه‌های مختلفی در کشور برای ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از خدمات دفترچه بیمه سلامت سخن گفت و خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۶۶۶ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت، نکته نظرات، پیشنهادات و انتقادات بیمه‌شدگان است تا مشکلات مردم پس از احصاء به صورت دقیق برطرف شوند.

ظفرمند گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود در حال حاضر حدود نیم درصد از جمعیت استان فاقد دفترچه‌ بیمه درمانی هستند که می‌توانند از طریق سامانه وزارت رفاه نسبت به ثبت‌نام و دریافت خدمات بیمه سلامت اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =