کد خبر : 198873
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
-

جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات سامانه کارا در سوادکوه

جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات سامانه کارا در سوادکوه

به گزارش قائم آنلاین، کامران اصغری در جلسه شورای اداری سوادکوه با اشاره به کم‌برخورداری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی، اظهار کرد: تسهیلات سامانه کارا در بخش‌های فراگیر و روستایی در سوادکوه ۱۰۰ در صد جذب شد و هدف پرداخت تسهیلات، اشتغال، توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر است. وی تصریح

به گزارش قائم آنلاین، کامران اصغری در جلسه شورای اداری سوادکوه با اشاره به کم‌برخورداری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی، اظهار کرد: تسهیلات سامانه کارا در بخش‌های فراگیر و روستایی در سوادکوه ۱۰۰ در صد جذب شد و هدف پرداخت تسهیلات، اشتغال، توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر است.

وی تصریح کرد:این طرح کمترین انحراف را نسبت به طرح‌های دیگر داشت که رصد و راستی‌آزمایی داشتیم و سیاست طرح‌های کارا اشتغال بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: فضای گذشته روستا را به دلایل مختلف نتوانستیم حفظ کنیم و سیاست دولت بازگشت به فضای اقتصادی گذشته روستا است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا جوانان و‌ مردم به فعالیت روستایی برگردند.

این مسئول خاطر نشان کرد: از جهاد کشاورزی، گردشگری و صنعت، معدن و تجارت که نقش مهمی در اشتغال دارند انتظار داریم برای طرح‌های اشتغالزایی تلاش کنند.
اصغری افزود: اداره کار در نظارت تلاش می‌کند و خروجی مناسب برای تحقق اهداف و اشتغال‌زایی باعث استفاده بیشتر از صندوق توسعه ملی برای سال آینده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: شهرستان سوادکوه رتبه اول استان مازندران در طرح کارورزی را دارد و ۸۰۰ نفر را در استان باید در طرح کارورزی به اشتغال برسانیم و این طرح شناور است و آمار مناسب در سوادکوه، حساسیت و تلاش شهرستان را می‌رساند.
‌اصغری خاطرنشان کرد: طرح کارورزی متفاوت با دیگر طرح‌ها است و شرایط سنی و مقاطع تحصیلی و ثبت نام کارورز و کارفرما و لینک دوطرف می‌شوند.
این مسئول افزود: ۵۰۰ هزار تومان برای کارشناس و ۶۰۰ هزار تومان برای ارشد و ۷۰۰ هزار تومان برای دکترا برای سه ماه با بیمه است و ارتباط کارگری و کارفرمایی هم به وجود نمی‌آید و اگر بعد از سه ماه جذب کند تا ۲۱ ماه از معافیت بیمه‌ای استفاده می‌کند و نقش مهمی در ورود بیکاران به بازار کار دارد.
وی در پایان به رتبه خوب سوادکوه در مشاغل خانگی اشاره و اظهار کرد: مبلغ ۱۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل طرح سامانه کارا به سه دستگاه کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید استان دادیم تا پایان ماه جذب شوند و مازاد مبلغ برای  طرح‌های غیر‌حمایتی اختصاص پیدا می‌کند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + یک =