کد خبر : 198686
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
-

وعده‌های کاریکاتوری اصلاح‌طلبان؛ از عیدانه هسته‌ای تا نمره ۲۰ به برجام!

وعده‌های کاریکاتوری اصلاح‌طلبان؛ از عیدانه هسته‌ای تا نمره ۲۰ به برجام!

به گزارش قائم آنلاین، امروز پس از گذشت چند سال عدم تحقق وعده‌های برجامی و کلان دولت بر بسیاری از حامیان غربگرایی در کشور نیز اثبات شده و حتی رسانه‌های مختلف همسو با آنان نیز خود به منتقدان سبک مدیریت و اجرای دولت تبدیل شده‌اند اما با این وجود نمی‌توان از نقش اثرگذار این رسانه‌ها

به گزارش قائم آنلاین، امروز پس از گذشت چند سال عدم تحقق وعده‌های برجامی و کلان دولت بر بسیاری از حامیان غربگرایی در کشور نیز اثبات شده و حتی رسانه‌های مختلف همسو با آنان نیز خود به منتقدان سبک مدیریت و اجرای دولت تبدیل شده‌اند اما با این وجود نمی‌توان از نقش اثرگذار این رسانه‌ها در جلب حمایت اقناع افکار عمومی از زمان تصویب تا اجرایی شدن برجام در سال ۹۴ گذشت.

نمونه‌های فراوانی از ورود همه جانبه رسانه‌ها برای تحقق اهداف دولت و همراه ساختن مردم وجود دارد که تیترهایی با عناوین صبح بدون تحریم، پایان تحریم‌ها، فروپاشی تحریم، اینک بدون تحریم و …» در راستای همراهی دولت برای رسیدن به شعار چرخش همزمان سانتریفیوژ و اقتصاد کشور را نیز به ثبت رسانده است.



در این میان رسانه‌های حامی دولت در مازندران نیز بیکار نبوده و برای عقب نیفتادن از قافله رسانه‌های کشور هدایت افکار عمومی را در استان مازندران هم در حمایت از برجام و هم پایه‌ریزی استقبال مردم به روحانی برای موفقیت در انتخابات ۹۶ را نیز برعهده داشتند.

کافی است تیترهای روزنامه های دو سال قبل را مشاهده کرد تا حجم بالای خوشبینی و یا تلاش برای اقناع افکار عمومی پیرامون برجام توسط دولتمردان مجددا بررسی شود.



چراکه آنچه امروز بر سر مردم و کشور در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آمده حاصل همان برجامیزه‌سازی کشور و حمایت همین رسانه‌های کشوری، استانی و محلی بوده است.

در همین راستا به برخی از عناوین و اخبار مهم رسانه‌های استان مازندران در بازه زمانی تصویب تا اجرایی شدن برجام از سوی دولت می‌پردازیم.



در روزی که ایران و ۱+۵ به توافق رسیدند، روزنامه های حامی دولت در کشور و استانها در روز ۲۴ تیر ۱۳۹۴ تیترهای جالبی زدند. این روزنامه‌ها پر بود از انبوهی از گزارش ها و مصاحبه هایی که نشان می‌داد، گردانندگان این روزنامه ها و حامیان آنها، عصر جدیدی را در تاریخ روابط ایران و آمریکا به نظاره نشسته و منتظر گشایش هایی بودند که از سال ها قبل برای آن تئوری پردازی می کردند و مذاکرات مستقیم را باطل السحر تمامی مشکلات کشور می‌دانستند.

نگاه به غرب و اروپا فایده‌ای ندارد و تصویرسازی ناامیده کننده از اوضاع ایران مهم ‌ترین دستور کار امروز دشمن است، بعضی از مسؤولان بذر ناامیدی می‌پاشند و به غرب تکیه می‌کنند بجای اینکه بذر ناامیدی بپاشید نگاهتان به اقتصاد داخل و تولید داخل باشد باید در مقابل خواست‌های نابجای آمریکا جایگاه دیپلماسی را محکم کرد.




تجربه تاریخی دست کم در همین شش سال گذشته به خوبی بیانگر این واقعیت تلخ است که دولت در شش سال گذشته، کشور را معطل امید به غرب برای حل مشکلات اقتصادی نگه داشت و همین امید غلط و استراتژی ناکارآمد موجب پیچیده کردن اوضاع و تشدید مشکلات شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − شش =