کد خبر : 198717
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
-

وحدت نخبگان و خواص و برهم زدن صف‌بندی‌های کاذب از جمله آثار علمی مکتب انقلاب است حجت الاسلام رستمی

وحدت نخبگان و خواص و برهم زدن صف‌بندی‌های کاذب از جمله آثار علمی مکتب انقلاب است حجت الاسلام رستمی

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در مواجهه با جهان غرب این سوال برای مسلمانان به‌صورت جدی مطرح شد که چرا عقب ماندیم؟ این سوالی جدی بود

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در مواجهه با جهان غرب این سوال برای مسلمانان به‌صورت جدی مطرح شد که چرا عقب ماندیم؟ این سوالی جدی بود که مسلمانان را درگیر کرده بود و با پاسخ‌هایی از جنس پوست‌اندازی و تغییر و نیز پاسخ‌های منورالفکرهایی که معتقد بودند از سرتاپا باید فرنگی شویم و نیز پیشنهاداتی در طرف مقابل این تفکرها روبه‌رو بودیم. در این پاسخ‌ها نگاه‌های متفاوتی به چرایی عقب‌ماندگی وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حجت قطعی و وقوعی بر بحث تحقق نظام و جامعه مبتنی بر تفکر اسلام‌ ناب در عالم بود، افزود: به این پرسش که آیا انقلاب به پایان رسیده و یا ادامه دارد، حضرت امام(ره) و رهبری پاسخ داده‌اند. هدف انقلاب و مردم، اکتفا به ساقط کردن نظام سیاسی شاهنشاهی و جایگزینی نظام سیاسی جدید نبود. موضوع بسط تفکر انقلابی در جامعه ایران و هم در بیرون در قالب حمایت از جریاناتی که در این مسیر حرکت می‌کنند هدف اصلی انقلاب مطرح می‌شود.

رستمی ادامه داد: امام در جریان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مطرح می‌کند که جنگ فقر و غنا، جنگ حق و باطل، جنگ اسلام و ‌کفر پایان‌ناپذیر است و این طور نیست که با پایان جنگ و پذیرش قطعنامه این مبارزه به پایان رسیده باشد. فهم آنچه انقلاب می‌خواست و انقلابیون پیگیری می‌کردند ما را به این نقطه می‌رساند که فرایند اهداف انقلاب اسلامی با تاسیس نظام اسلامی به پایان نمی‌رسد. در بیانات مقام معظم رهبری همین تفکر به‌صورت جدی‌تر دنبال می‌شود. بنابراین تعبیر مکتب انقلاب را تعبیر به مسیر ترسیم شده انقلاب از سوی رهبران انقلاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رستمی پنج اعتقاد و نقطه کلیدی و ذیل آن پنج وظیفه برای جامعه و افراد آن مطرح کرد و گفت: نخستین نقطه کلیدی توحید است، دوم کرامت انسان و اعتقاد به اینکه خداوند انسان را تکریم کرده است. سوم اعتقاد به حیات پس از مرگ و اعتقاد به محاسبه و پایان‌ناپذیر بودن زیست و اعتقاد به استعداد بی‌پایان انسان است. نهایتا اعتقاد به حرکت عالم به سوی حق است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به وظایف افراد در رسیدن به مرحله ساخت جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: تحقق و شکل‌گیری عبودیت در تمام رفتارهای انسانی با هدف‌گیری برای تعالی انسانی در جامعه از وظایف این مسیر است. وظیفه دیگر این است که در تعارض بین منافع دنیوی و رستگاری اخروی، ترجیح با رستگاری اخروی باشد.

رستمی ادامه داد: سیاستگذاران و مسئولان باید این ترجیح را انتخاب کنند. وظیفه دیگر مجاهدت و تلاش در مسیر مکتب انقلاب اسلامی است. همچنین امید به پیروزی در سخت‌ترین شرایط وظیفه دیگر است. مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی مرحله پایانی نظام اسلامی نیست. انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما امروز در مرحله سوم و در حال تحقق دولت اسلامی هستیم، افزود: اسلام با رحلت پیامبر(ص) خاتمه پیدا نکرد، بلکه آغاز حرکتی برای شکل‌دهی به نظام اسلامی بود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رستمی در خاتمه با اشاره به مسیر طی شده انقلاب گفت: مسیر انقلاب تا رسیدن به تمدن آرمانی ادامه دارد و انتظار انقلاب این است که تلاشگران دست از مجاهدت برندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − شش =