کد خبر : 198684
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
-

تغییر چندانی در قیمت‌های بازار آجیل نداریم

تغییر چندانی در قیمت‌های بازار آجیل نداریم

به گزارش قائم آنلاین،  چهار روز به شب یلدای ۹۸ مانده است و در حالی که پاییز امسال، در حال کشیدن آخرین نفس‌هایش است، زمستان کم کم، آماده کشیدن نفس‌های عمیق و سردش می‌شود و در این میان، مردمان کشورمان، این تلاقی را به یمن یک دقیقه طولانی‌تر شدن شبی پاییزی-زمستانی، دور هم جمع می‌شوند

به گزارش قائم آنلاین،  چهار روز به شب یلدای ۹۸ مانده است و در حالی که پاییز امسال، در حال کشیدن آخرین نفس‌هایش است، زمستان کم کم، آماده کشیدن نفس‌های عمیق و سردش می‌شود و در این میان، مردمان کشورمان، این تلاقی را به یمن یک دقیقه طولانی‌تر شدن شبی پاییزی-زمستانی، دور هم جمع می‌شوند و می‌گویند و تخمه می‌شکنند و گرمی با هم بودن را به رخ سردی زمستان می‌کشند.

این روزها بازار خرید آجیل و میوه که همواره پای ثابت شب یلدای خانواده‌های ایرانی است، کم کم داغ و داغ‌تر می‌شود و به همین منظور به سراغ یکی از آجیل فروشان استان رفتیم تا از تازه ترین قیمت‌های فعلی باخبر شویم.

اعلایی با بیان اینکه امسال نه تنها تغییر چندانی در قیمت‌ نداشتیم و بلکه در برخی از اقلام کاهش قیمت‌ها را نیز شاهد هستیم؛ گفت: تنها قیمت اقلام وارداتی با توجه به افزایش نرخ دلار بالا رفته است.

وی افزود: اقلامی نظیر بادام هندی، بادام درختی و تخمه دور سفید(کانادایی) که وارداتی هستند با توجه به افزایش نرخ ۱۵ درصدی دلار، ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کردند.

این فعال صنفی بازار آجیل خاطرنشان کرد: قیمت حال حاضر، بادام هندی کیلویی ۱۸۰ هزار تومان و بادام درختی ۱۵۰ هزار تومان است.

اعلایی گفت: از سویی دیگر در حالی که قیمت هر کیلو پسته احمدآقایی در شب یلدای سال گذشته ۱۷۰ هزار تومان بود، امسال به ۱۵۰ الی ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو پسته فندقی از ۱۵۰ هزار تومان در سال گذشته به ۱۳۰ هزار تومان و فندق از کیلویی ۱۱۰ هزار تومان در سال گذشته به ۹۰ هزار تومان طی سال جاری کاهش پیدا کرده است.

این فعال صنفی  بازار آجیل متذکر شد: هر کیلو تخمه سیاه ۴۰ هزار تومان و تخمه کدو نیز ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

این کسبه بازار تصریح کرد: قیمت هر کیلو آجیل مخلوط شب یلدای امسال، ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان و آجیل چهار مغز نیز ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

اعلایی اعلام کرد: قیمت شکلات نیز نسبت به سال گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و قیمت هر کیلو شکلات متعارف این شب‌ها، ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

به گفته وی، هزینه سبد خرید شب یلدای یک خانواده ۵ نفره برای خرید آجیل و شکلات تقریبا ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.

با همه این اوصاف، اما چه بهتر که این دورهمی را سخت نکنیم، ساده بگیریم و سفره‌هامان را کمی خودمانی‌تر پهن کنیم، به جای اینکه تجملات را به روی سفره‌هامان بیاوریم، سادگی و مهربانی را جایگزین کنیم و نگذاریم این آداب گران این سال‌ها، رسم و رسوم دیرینه ما را هم مثل زمستان، سرد و بی روح کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − سه =