کد خبر : 198464
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

چهار مؤلفه و ۴۰ شاخص جبهه پایداری برای گزینش کاندیداها تدوین شد

چهار مؤلفه و ۴۰ شاخص جبهه پایداری برای گزینش کاندیداها تدوین شد

به گزارش قائم آنلاین، سیدمیرهاشم موسوی در دیدار جمعی از جوانان و فعالان سابق دانشجویی گفت: هرچه در گزینش و انتخاب‌ها هماهنگی حداکثری بین معیارها و مصادیق فهم شود، شکاف جریانی در ادعا و عمل به حداقل میرسد و خروجی انتخاب هم در نتیجه خروجی مطلوبتری می‌شود. وی با بیان اینکه زبان گویا و مشترکی

به گزارش قائم آنلاین، سیدمیرهاشم موسوی در دیدار جمعی از جوانان و فعالان سابق دانشجویی گفت: هرچه در گزینش و انتخاب‌ها هماهنگی حداکثری بین معیارها و مصادیق فهم شود، شکاف جریانی در ادعا و عمل به حداقل میرسد و خروجی انتخاب هم در نتیجه خروجی مطلوبتری می‌شود.

وی با بیان اینکه زبان گویا و مشترکی که بین جریان‌ها و گفتمان‌های انقلابیِ هم‌سو میتواند زمینه توافق حداکثری را رقم بزند، زبان گفتمانی حول شاخص‌های معین و مشترک است، گفت: هرگونه همکاری‌های عملیاتی و سیاست‌ورزی‌ خارج از معیارها و شاخص های مشخص بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی محکوم به شکست است و نتایج خوبی را در بر نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته این را نشان میدهد که اتفاقا مشکلات انتخابات آنجایی خود را نشان داده که به معیارها و شاخص های گفتمانی بی توجهی یا کم توجهی شده است. در تجربه انتخابات گذشته مجلس متأسفانه دیدیم که چگونه التقاط گفتمانی و کم توجهی به شاخص‌ها و مصادیق انتخاب، باعث سردرگمی مردم انقلابی کشور و از دست رفتن فرصت‌های نظام در عرصه‌های مختلف شده است، لذا داشتن معیار و تبیین آنها برای مردم و همچنین انتخاب افراد بر آن اساس یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند زمینه انتخاب بهتر و ایجاد حرکت و جهش انقلابی را در عرصه‌های مختلف برای کشور فراهم کند.

دبیر کمیته انتخابات جبهه پایداری با بیان اینکه اگر جریان‌های انقلابی می‌خواهند صف‌آرایی دقیق و موثری مقابل گروهای رقیب داشته باشند، لازم است مسئولانه مردم را نسبت به شرایط فعلی و آینده روشن، حساس کنند، گفت: اعتقاد دارم زبان مشترک گفت‌وگو با مردم قبل از هر چیزی، باید معیارها و شاخص‌های انتخاب باشد، و اگر در این زمینه عزم اجتماعی خوبی صورت بگیرد قطعاً مردم تکلیف خودشان را بهتر از احزاب انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی طی جلسات مکرر در مرکز و استان ها، با رویکرد دینی و استفاده از فرمایشات امام (ره) و رهبری، در چهار مولفه کلان شامل؛ تدین، تخصص، مردمی بودن و انقلابی بودن، شاخص‌های انتخاب افراد برای این دوره از انتخابات مجلس را تدوین و ارائه کرده است تا ان‌شاءالله افرادی که به مردم برای انتخابات عرضه می‌شوند به معنای واقعی در طراز گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

موسوی با بیان اینکه در این چهار مولفه حدود ۴۰ زیر مولفه و شاخص وجود دارد که با تدقیق اشخاص نسبت به آنها میتوان دست به انتخاب افراد انقلابی و کارآمد زد، اظهار کرد: ما در جلساتی که با برخی از نمایندگان جبهه انقلاب درباره وحدت داشتیم، رسیدن به وحدت گفتمانی حول شاخص ها را بیان کردیم که الحمدالله دوستان هم استقبال خوبی داشتند و امیدواریم همین طور این روند رو به تزاید برود.

دبیر کمیته انتخابات جبهه پایداری در بخش دیگری از سخنانش این انتخابات را در شرایط فعلی بسیار مهم دانست و گفت: شرایط حاضر در کشور عمدتا محصول ناکارآمدی مطلق مسوولان و نمایندگانی است که از مسیر انتخاب و انتخابات مسئولیت گرفتند و می‌بینیم که این ایده اداره کشور بر اساس تفکر تقلیدی نئولیبرالیزم به بن بست رسیده و متاسفانه پاسخ گو هم نیستند.

موسوی ادامه داد: متاسفانه دیدیم که چطور در مقابل جریان مبارزه با فسادی که شروع شده، مطالبه شفافیت و… ناراحت میشوند، پس ضمن اینکه تبیین شرایط شکست حاضر در سیاست ورزی در عرصه این انتخابات بسیار مهم است، علاوه بر این ضروری است مبتنی بر شبکه مسائل اولویت دار کشور، ایده حکمرانی و حل مسائل موجود توسط جبهه انقلاب ارائه و تبیین شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اگر ایده حکمرانی مبتنی بر تفکر انقلابی برای مردم درست عرضه شود قطعاً مردم مبتنی بر این ایده دست به انتخاب مصادیق بهتری خواهند زد، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تورم و کاهش ارزش پول ملی، مشکلات تامین کالا های اساسی، مسکن، مشکل بیکاری مردم و بویژه جوانان تحصیل کرده، بی عدالتی و افزایش شکاف طبقاتی، تبعیض در بهره‌مندی های عمومی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی بر اساس تفکر نئولیبرالیزم و وابستگی و بلکه دلبستگی دولتمردان و همراهانشان در مجلس به غرب، نه تنها بهتر نشد بلکه در برخی از حوزه ها به حد انفجار و غیر قابل تحمل رسیده است.

وی افزود: معتقدم اگر جبهه انقلاب با هم‌آوایی و همراستایی حداکثری وارد این انتخابات شوند قطعاً توسط مردم تکلیف دو دسته برای سالیان مشخص و به تبع آن دست نفوذ و خیانت از منافع ملی کشور قطع خواهد شد؛ اول جریان و افراد وابسته نئولیبرال، دوم جریان و افراد انقلابی نمای فرصت طلب و منفعت محور.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 6 =