کد خبر : 198482
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

اسپانیا: سامانه پاتریوت خود در ترکیه را حفظ می‌کنیم چون امنیت این کشور مهم است

اسپانیا: سامانه پاتریوت خود در ترکیه را حفظ می‌کنیم چون امنیت این کشور مهم است

به گزارش قائم آنلاین، خوآن گونزالز باربا، سفیر اسپانیا در ترکیه در مصاحبه‌ای به روزنامه حریت گفت: با وجود آنکه اسپانیا با دیگر کشورهای اروپا در محدود ساختن مجوز صادرات سلاح به ترکیه به تلافی عملیاتش در شمال سوریه متفق‌القول بود، اما تصمیم به حمایت از امنیت ترکیه نیز گرفته است. او خاطرنشان کرد: دورنمای

به گزارش قائم آنلاین، خوآن گونزالز باربا، سفیر اسپانیا در ترکیه در مصاحبه‌ای به روزنامه حریت گفت: با وجود آنکه اسپانیا با دیگر کشورهای اروپا در محدود ساختن مجوز صادرات سلاح به ترکیه به تلافی عملیاتش در شمال سوریه متفق‌القول بود، اما تصمیم به حمایت از امنیت ترکیه نیز گرفته است.

او خاطرنشان کرد: دورنمای بلندمدت این است که صرف نظر از هر گونه اختلافی با ترکیه در ارتباط با عملیات چشمه صلح، امنیت این کشور را ضروری بدانیم و یکی از ملاحظات اصلی محسوب کنیم.

سامانه‌ دفاع هوایی پاتریوت اسپانیا در سال ۲۰۱۵ در استان آدانای ترکیه به جای همتای هلندی خود مستقر شد. این موشک‌ها در پی درخواست ترکیه از ناتو برای کمک به این کشور در مواجهه با هر گونه حمله احتمالی از جانب سوریه مستقر شدند.

خوآن گونزالز باربا خاطرنشان کرد: ما تصمیم به تمدید وضعیت عملیاتی این سامانه در ترکیه برای شش ماه دیگر گرفته‌ایم و فعالیت آن تا حوالی ماه مه سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. دلیل پشت این تصمیم این است که ما همپیمان نزدیک ترکیه در ناتو بوده‌ایم و برای همکاری‌ها با ترکیه در حوزه‌های نظامی و امنیتی اهمیت قائل هستیم. این اصلی‌ترین منطق تمدید ماموریت این سامانه‌ دفاع هوایی برای شش ماه دیگر در ترکیه است.

او همچنین یادآور شد که ترکیه با توجه به حملاتی که از سمت خاک سوریه به آنجا شده خواستار پشتیبانی امنیتی هوایی در استان آدانا شده است.

سفیر اسپانیا همچنین گفت: ما از زمانی که به ناتو پیوستیم راهی طولانی را طی کرده‌ایم البته ترکیه طولانی‌تر از ما شریک ناتو بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 20 =