کد خبر : 197785
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
-

“مکث کوتاه” در مذاکرات صلح افغانستان

“مکث کوتاه” در مذاکرات صلح افغانستان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مذاکرات با طالبان را اوایل ماه جاری میلادی و با اقداماتی که می‌تواند به یک آتش بس و سازش در افغانستان منجر شود، از سر گرفت. وی در توئیتر خود با اشاره به حمله روز چهارشنبه طالبان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مذاکرات با طالبان را اوایل ماه جاری میلادی و با اقداماتی که می‌تواند به یک آتش بس و سازش در افغانستان منجر شود، از سر گرفت.

وی در توئیتر خود با اشاره به حمله روز چهارشنبه طالبان به پایگاه هوایی آمریکایی در بگرام که باعث مرگ دو غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۷۰ تن شد، نوشت: من امروز (جمعه) با طالبان دیدار داشتم و خشم خود را بابت این حمله اعلام کردم. ما مکث کوتاهی می‌کنیم تا آنها با رهبری خود در مورد این موضوع اساسی مشورت کنند.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان نیز گفت، دیدار امروز بسیار دوستانه و خوب بود. هر دو طرف تصمیم گرفتند تا پس از چند روز از رایزنی‌ها، مذاکرات را از سر بگیرند.

حمله به پایگاه آمریکایی بگرام با وجود از سرگیری گفتگوهای صلح آمریکا و طالبان در قطر رخ داد؛ در نشست قطر دو طرف به دنبال راهی برای کاهش خشونت‌ها یا حتی دستیابی به آتش بس بودند که اجازه می‌دهد تا به صورت تدریجی نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان خارج شوند.

مذاکرات صلح اوایل سال جاری میلادی در حالی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به صورت غیرمنتظره گفتگوها را در سپتامبر و پس از حمله در کابل که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی منجر شد، به حالت تعلیق درآورد.

ترامپ در سفری غیرمنتظره به افغانستان برای حضور در جمع سربازان آمریکایی در مراسم شکرگزاری که ماه گذشته میلادی صورت داد، گفته بود، ایالات متحده و طالبان در مذاکرات در جریان صلح شرکت کرده‌اند و طالبان به دنبال آتش بس است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =