کد خبر : 197674
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
-

برگزاری دومین نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری در هفته پژوهش

برگزاری دومین نمایشگاه عرضه و تقاضای فناوری در هفته پژوهش

به گزارش قائم آنلاین، پیام چینی فروشان، دبیر اجرایی نمایشگاه “تستا” با بیان اینکه این نمایشگاه نوعی نمایشگاه معکوس و مبتنی بر تقاضای فناوری است، افزود: در این نمایشگاه‌، شرکت‌های متقاضی نیازمندی‌های فناورانه خود را به صاحبان فناوری ارایه می‌کنند. وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ تقاضای فناورانه از سوی ۷۰

به گزارش قائم آنلاین، پیام چینی فروشان، دبیر اجرایی نمایشگاه “تستا” با بیان اینکه این نمایشگاه نوعی نمایشگاه معکوس و مبتنی بر تقاضای فناوری است، افزود: در این نمایشگاه‌، شرکت‌های متقاضی نیازمندی‌های فناورانه خود را به صاحبان فناوری ارایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ تقاضای فناورانه از سوی ۷۰ سازمان و شرکت در سامانه تستا ثبت شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۸۹ تفاهم‌نامه به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی و فلزی، دفاعی، برق و انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، گاز و پتروشیمی و منعقد شد.

چینی‌فروشان، مهمترین بخش این نمایشگاه را پیگیری‌های پس از نمایشگاه دانست و ادامه داد: این پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت به نتیجه رساندن تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، در دبیرخانه دائمی نمایشگاه مستقر در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه تستا، تاکید کرد: نتیجه پیگیری‌های دبیرخانه شورای عالی عتف موجب شد که از مجموع ٨٩ تفاهم‌نامه امضا شده در نمایشگاه تستا سال گذشته، ١٩ تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شود ضمن آنکه هشت قرارداد نیز بین صنعت و فناوران در شرف انعقاد است.

وی با بیان اینکه ۴۵ تفاهم‌نامه بی‌نتیجه مانده ادامه داد: همچنین ١٧ تفاهم‌نامه در دست بررسی است تا در نهایت به قرارداد قطعی منتهی شود.

چینی‌فروشان همچنین با اشاره به دومین سال برگزاری نمایشگاه استان تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف شناسایی نیازهای پژوهشی و فناورانه، بسترسازی برای تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته و همچنین برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری برگزار می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه تستا، امسال شاهد حضور صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرداری تهران و صندوق حمایت از نوآوری و تحقیقات، وزارت صمت و وزارت دفاع و پشتیبانی در نمایشگاه استان در راستای ارایه نیازهای فناورانه و حضور فناوران خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =