کد خبر : 197506
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
-

پارلمان لیبی اظهارات اردوغان را دخالت در امور داخلی این کشور دانست

پارلمان لیبی اظهارات اردوغان را دخالت در امور داخلی این کشور دانست

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، پارلمان لیبی از شورای امنیت و اتحادیه عرب خواست موضعی جدی را در مقابل تهدیدات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اتخاذ کنند. پارلمان لیبی همچنین اعلام کرد: اظهارات اردوغان درخصوص اعزام نیروهای ترکی به لیبی مداخله آشکار در امور داخلی این کشور است و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، پارلمان لیبی از شورای امنیت و اتحادیه عرب خواست موضعی جدی را در مقابل تهدیدات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اتخاذ کنند.

پارلمان لیبی همچنین اعلام کرد: اظهارات اردوغان درخصوص اعزام نیروهای ترکی به لیبی مداخله آشکار در امور داخلی این کشور است و ما به هرگونه تهدیدی که به حاکمیت لیبی و منافع ملت آن لطمه وارد کند، پاسخ خواهیم داد.

کمیسیون امور خارجه پارلمان لیبی اعلام کرد: حاکمیت و تمامیت ارضی لیبی خط قرمز است و ما هرگز اجازه لطمه وارد کردن به آن را نخواهیم داد.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد: هدف از امضای یادداشت تفاهم دریایی میان آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی مقدمه‌چینی برای جنگ در خاک لیبی و تسلط بر منابع این کشور است. این یادداشت تفاهم به مثابه نقض آشکار منشور ملل متحد، بازگشت سیاست‌های استعماری و تلاشی از سوی ترکیه برای تسلط بر سواحل جنوبی مدیترانه است.

پیشتر رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه دولتی “تی.آر.تی” این کشور اظهار کرده بود: در صورتی که دولت وفاق ملی لیبی بخواهد، آنکارا آماده است نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کند.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی اخیرا در مورد حریم دریایی خود در دریای مدیترانه توافقی امضا کردند.

دولت ترکیه از امضای این توافق و قرارداد دیگری درباره توسعه همکاری‌های امنیتی و نظامی بین دو کشور خبر داد، اما درباره جزئیات توافق و محل دقیق مرزهای دریایی دو کشور اطلاعاتی ارائه نکرد.

مصر، یونان و قبرس نیز با صدور بیانیه مشترکی توافق ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در مورد حریم دریایی خود در دریای مدیترانه را “بی‌اثر” خواندند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 15 =