کد خبر : 197392
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
-

مسؤولان فقط دوست دارند با کارآفرینان عکس بگیرند

مسؤولان فقط دوست دارند با کارآفرینان عکس بگیرند

به گزارش قائم آنلاین، محمدمتین مقدم امروز در گفت‌وگو ، در زنجان اظهار داشت: روند مجوز دهی و کمک به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان خوب نیست و این قشر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. کارآفرین زنجانی با بیان اینکه در حال حاضر فقط در جا زده و دست و پا می‌زنیم، گفت: در حال

به گزارش قائم آنلاین، محمدمتین مقدم امروز در گفت‌وگو ، در زنجان اظهار داشت: روند مجوز دهی و کمک به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان خوب نیست و این قشر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

کارآفرین زنجانی با بیان اینکه در حال حاضر فقط در جا زده و دست و پا می‌زنیم، گفت: در حال حاضر قیمت تجهیزات بسیار بالا رفته و سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در این حوزه ندارند و در واقع همه چیز راکد است.

وی در مورد وضعیت مجوز دهی و حمایت‌های مسؤولان در این زمینه گفت: متاسفانه در زمینه مجوز دهی هیچ همکاری و یا کمکی به کار آفرینان صورت نمی‌گیرد.

مقدم با بیان اینکه همه تبلیغاتی که در زمینه کمک به کارآفرینان صورت می‌گیرد غیر واقعی و در واقع دروغ است، ادامه داد: با قاطعیت می‌گویم که مسؤولان فقط دوست دارند با کارآفرینان عکس بگیرند و به دنبال چیز دیگری نیستند و ما دوست داریم که اقدامات و گفته‌های مسؤولان به واقعیت نزدیک شود.

کارآفرین زنجانی با بیان اینکه سود تسهیلاتی که به کار آفرینان داده می‌شود در حدود ۱۸ درصد است، گفت: متاسفانه این درصد سود برای کار آفرینی مناسب نیست و به درد نمی‌خورد و با این مبلغ نمی‌توان کار آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه من و دوستانم در مورد نیروگاه‌های خورشیدی در حال فعالیت هستیم، گفت: در این زمینه واقعا هیچ کمکی به ما انجام نگرفته و ما در بین ادارات و استانداری و ستاد سرمایه‌گذاری پاس کاری شدیم.

مقدم به حمایت و ارائه تسهیلات کم بهره در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان‌های دیگر اشاره گرد و گفت: به رغم تبلیغات صورت گرفته در استان زنجان حمایتی در این زمینه انجام نمی‌شود.

کارآفرین زنجانی ضمن گلایه از مسؤولان استان در زمینه عدم حمایت از نخبگان و کار آفرینان در استان زنجان ادامه داد: ما در زمینه ارائه کمک و تسهیل در زمینه گرفتن مجوزها حتی به استاندار هم نامه زدیم اما هیچ فایده‌ای نداشت.

وی با بیان اینکه در زمینه گرفتن مجوز از سوی یکی از دستگاه‌ها فقط سه ماه دوندگی کردیم و به نتیجه هم نرسیدیم، گفت: مسؤولان استان حتی از بالادست خود نیز حرف شنوی ندارند و فقط وعده و وعید می‌دهند.

مقدم با بیان اینکه یک سرمایه گذار در استان زنجان حضور یافت و برای احداث نیروگاه خورشیدی تقاضا داده بود، تصریح کرد: این سرمایه‌گذار به مسؤولی مراجعه کرده بود، ولی مسؤولان کاری کردند، که از سرمایه‌گذاری منصرف شد.

کارآفرین زنجانی علت این مشکلات را وجود رانت بی‌سابقه و زیاد در استان زنجان برشمرد و گفت: داشتن پارتی و نفر در ادارات و دستگاه‌ها هم از جمله موارد تسهیل در امور است، اما همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از این موهبت بهره‌مند نیستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =