کد خبر : 197508
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
-

فوت ۴۵۰ نفر براثر تصادفات رانندگی در مازندران

فوت ۴۵۰ نفر براثر تصادفات رانندگی در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در هشت  ماهه امسال  ۴۵۰نفر که ۳۴۰ مرد و مابقی زن هستند بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشت. وی افزود: محور درون شهری با ۱۲۵ نفر با افزایش

به گزارش قائم آنلاین، علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در هشت  ماهه امسال  ۴۵۰نفر که ۳۴۰ مرد و مابقی زن هستند بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشت.

وی افزود: محور درون شهری با ۱۲۵ نفر با افزایش ۳۰ درصدی و  جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۲۵ با کاهش ۲ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۷۱، بابل با ۶۲ و قائمشهر و سیمرغ با ۵۰ مورد بیشترین و شهرستان گلوگاه با ۵ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی ادامه داد: در زمان وقوع تصادف ۱۰۷ نفر از افراد عابرین پیاده، ۹۲ نفر سرنشین، ۸۸ نفر موتورسوار، ۸۵ نفر راننده و ۷ مورد هم دوچرخه‌سوار فوتی به ثبت  رسید.

وی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است بیان کرد: در هفت ماه امسال، ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =