کد خبر : 197510
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
-

ظرفیت‌ جاده‌های مازندران متناسب با نیاز جمعیتی و تردد نیست

ظرفیت‌ جاده‌های مازندران متناسب با نیاز جمعیتی و تردد نیست

به گزارش قائم آنلاین، سردار سیدمحمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در رزمایش زمستانه دستگاه‌های اجرایی فعال در محورهای استان اظهار کرد: مازندران جز سه استان پر تردد کشور است. وی با اعلام اینکه در طول سال شاهد ترددهای پرشمار در محورهای استان مازندران هستیم، گفت: این استان گردشگرپذیر هم مقصد و هم معبر سایر

به گزارش قائم آنلاین، سردار سیدمحمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در رزمایش زمستانه دستگاه‌های اجرایی فعال در محورهای استان اظهار کرد: مازندران جز سه استان پر تردد کشور است.

وی با اعلام اینکه در طول سال شاهد ترددهای پرشمار در محورهای استان مازندران هستیم، گفت: این استان گردشگرپذیر هم مقصد و هم معبر سایر استان‌های کشور است.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه ظرفیت‌ جاده‌های مازندران متناسب با نیاز جمعیتی و تردد نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب محدودیت‌های ترافیکی و خدماتی به مسافران و حتی مردم استان می‌شود.

این مسؤول با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشور، بیان کرد: در یک پروسه ۱۰ ساله تعداد کشته‌های جاده‌ای کشور از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده است اما باز هم بسیار زیاد است.

میرفیضی با اعلام اینکه هفت درصد از درآمد سرانه ناخالص درآمد کشور صرف تصادفات می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه نیاز به فرهنگ ‌ازی مناسبی داریم.

وی با اعلام اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۹ فوتی در کشور داریم، گفت: میزان فوتی‌های استان مازندران نسبت به کشور دو فوتی کمتر است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور پرقدرت در محورهای استان مازندران در فصل سرد سال، گفت: ۲ هزار نفر از پرسنل انتظامی، هلال احمر، راهداری و اورژانس در طرح زمستانه مشغول خدمت‌دهی می‌شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه فعالیت ۱۲۰ پایگاه و پاسگاه و همچنین امداد هوایی در برنامه‌ کاری مجریان طرح زمستانه قرار دارد، افزود: این نیروها به همراه ۶۴۴ دستگاه سبک و سنگین در سطح محورها فعالیت دارند.

میرفیضی در پایان با اعلام اینکه ۷۰۰ کیلومتر از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه استان دارای گردنه برف‌گیر است، گفت: تمرکز ما جلوگیری از بروز مشکلات در زمان بارندگی برف در نقاط حادثه خیز است.

به گزارش فارس، همه محورهای ورودی و خروجی استان مازندران در پایان هفته با حجم انبوهی از ترافیک مواجه است.

محور ساری به تاکام،محور هراز، کندوان، سوادکوه و حتی محور کناره در روزهای عادی هم بعضا با مشکل تردد خودورها مواجه است، البته وجود گردشگران  حضور آنها در روزهای پایانی هفته را می‌توان یکی از دلائل افزایش ترافیک ذکر کرد، اما در کنار آن انتظار بود مدیران استانی متناسب با نیازمندی‌های استان و تقاضا برای تکمیل این محورهای استان دست به کار می‌شدند.

طولانی شدن ۱۶ ساله پروژه ساری تاکام، عدم بهسازی و بازسازی همه محورهای استان پس از سیل اسفندماه سال گذشته و تداوم آن در روزهای نخست سال، طولانی شدن چهاربانده کردن محور هراز به مدت حدود ۱۰ سال، تکمیل و عدم بهره‌برداری آزاد راه تهران شمال نداشتن برنامه مدون برای سایر محورهای روستایی استان از چالش‌های عمده راه در استان مازندران است که اعتبارات این بخش به صورت قطره چکانی تامین می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + ده =