کد خبر : 197203
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

در مصاحبه‌ی شغلی تاثیر خوبی از خودتان به‌جا بگذارید

در مصاحبه‌ی شغلی تاثیر خوبی از خودتان به‌جا بگذارید

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام سالپا، بعضی می‌گویند در همان ۳۰ ثانیه‌ی اول استخدام می‌فهمند فرد این شانس را دارد که استخدام شود یا خیر. احتمالاً شما بیشتر از این وقت داشته باشید خودتان را نشان دهید، ولی مهم است که در همان چند دقیقه‌ی اول ملاقاتتان با مصاحبه‌کننده، بهترین تاثیر را از خود بر جا بگذارید.

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام سالپا، بعضی می‌گویند در همان ۳۰ ثانیه‌ی اول استخدام می‌فهمند فرد این شانس را دارد که استخدام شود یا خیر. احتمالاً شما بیشتر از این وقت داشته باشید خودتان را نشان دهید، ولی مهم است که در همان چند دقیقه‌ی اول ملاقاتتان با مصاحبه‌کننده، بهترین تاثیر را از خود بر جا بگذارید. این تاثیر مثبت را در ادامه‌ی مصاحبه هم داشته باشید، آن‌وقت است که شانستان برای این‌که به دومین مصاحبه‌ی شغلی دعوت شوید و پیشنهاد کار به شما داده شود، بیشتر می‌شود.

نکاتی کوتاه برای این‌که مصاحبه‌کننده‌ی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

در اینجا چند نکته‌ی کوتاه و ساده آمده برای این‌که بدانید چطور تمام کسانی را که در مصاحبه برای استخدام در شغلی جدید ملاقات می‌کنید، تحت تاثیر قرار دهید.

۱. تمرین کنید. تمرین شاید باعث نشود عالی شوید، ولی کمک می‌کند تاثیر خوبی از خودتان به‌جا بگذارید. سوالاتی را که کارفرماها مدام می‌پرسند، بررسی کنید و به این‌که چطور آن‌ها را جواب می‌دهید فکر کنید. در اینجا لیستی از سوالات مصاحبه استخدامی وجود دارد که می‌توانید قبل از مصاحبه تمرین کنید.

۲. لباسی مناسب مصاحبه بپوشید. خیلی بد می‌شود اگر با لباس نامناسب وارد یک مصاحبه‌ی شغلی شوید. همیشه لباسی را بپوشید که مناسب مصاحبه است و این‌طور بهترین تاثیر اولیه‌ی ممکن را از خود به‌جا بگذارید.

۳. بدون اطلاعات به هیچ مصاحبه‌ای نروید. وقت بگذارید و درباره‌ی سازمانی که برای مصاحبه می‌روید تحقیق کنید، این‌طور تا جای ممکن درباره‌اش اطلاعات دارید و آماده‌اید به هر سؤالی درباره‌ی این‌که از آن شرکت چه می‌دانید جواب دهید. بهترین کار مطالعه تجربه مصاحبه دیگران از مصاحبه در آن شرکت است. در اینجا لیست شرکتهای ایرانی که دیگران تجربه مصاحبه خود در آنجا را ثبت کرده‌اند می‌توانید در اختیار داشته باشید.

۴. از داخل اطلاعاتتان را به دست آورید. جدا از تحقیق درباره‌ی موسسه، ببینید می‌توانید اطلاعاتی درباره‌ی شرکت و کارمندانش به دست آورید؟ لینکدین، فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی دوستانتان را بررسی کنید تا ببینید کسی را می‌شناسید که بتواند درباره‌ی آنجا از داخل اطلاعات موثقی در اختیارتان بگذارد؟

۵. آگهی استخدام را مرور کنید. هر چقدر لازم است درباره‌ی شغل اطلاعات کسب کنید. آگهی استخدام را مرور کنید و ببینید کارفرما در شخصی که می‌خواهد استخدام کند، به دنبال چه چیزهایی است. همچنین به معرفی‌نامه و رزومه‌تان نگاه بیندازید تا از چیزی که می‌توانید به کارفرما ارائه دهید، اطمینان حاصل کنید.

۶. مصاحبه‌کننده را در لینکدین وارسی کنید. چند دقیقه وقت بگذارید و اگر توانستید مصاحبه‌کننده را در لینکدین پیدا کنید، وارسی کنید. این‌طوری دستتان می‌آید با چه کسی قرار است ملاقات کنید و درباره‌ی حرفه و جایگاهش در شرکت باخبر می‌شوید.

۷. خیلی کم عطر و ادکلن بزنید، خیلی کم. رئیسی که قبلاً درباره‌اش حرف زدم، از بوی عطر خوشش نمی‌آمد. پس اگر کسی زیاد از حد عطر زده باشد، حتی قبل از این‌که با او دست بدهد هم فاتحه‌ی استخدام را خوانده است.

۸. نگذارید دستانتان عرق کنند. هیچکس دوست ندارد، دستی خیس و لغزنده را لمس کند. اگر در راه مصاحبه می‌توانید سری به دستشویی بزنید، دستانتان را خوب بشویید و خشک‌ کنید. اگر امکانش وجود نداشت از دستمال استفاده کنید و مطمئن شوید دستانتان خشکند.

۹. نفس عمیق بکشید. یک‌بار دیگر هم‌نفس عمیق بکشید. مصاحبه‌های شغلی می‌توانند حسابی اضطراب‌آور باشند. قبل از روبه‌رو شدن با مصاحبه‌کننده، چند نفس عمیق بکشید و یادتان باشد شما آنجایید چون برای مصاحبه انتخاب‌ شده‌اید.

۱۰. خوب دست بدهید. وقتی مصاحبه‌کننده به شما خوش‌آمد گفت، دستتان را دراز کنید و خودتان را معرفی کنید تا این‌طوری مصاحبه را در مسیری درست شروع کرده باشید.

۱۱. لبخند بزنید. لازم نیست شورش را درآورید، ولی افکار مثبت داشته باشید و وقتی مصاحبه‌کننده را دیدید و گاهی هم در طول مصاحبه، اگر موقعیت مناسب بود لبخند بزنید. اشخاص مثبت اندیش با مهارت‌های ارتباطی قوی، احتمال بیشتری دارد استخدام شوند.

۱۲. اشتیاق خود را نشان دهید. در همین رابطه، اشتیاق و شور خود را برای کاری که انجام می‌دهید و کاری که در شغل بعدی‌تان دوست دارید انجام دهید نشان دهید. خوب است که به مصاحبه‌کننده نشان دهید عاشق کاری هستید که می‌کنید و از این فرصتی که در اختیارتان گذاشته‌اند، هیجان‌زده‌اید.

۱۳. نشان دهید که چطور فرد مناسبی برای این شغلید. با عمل از اشتیاق خودتان حمایت کنید. کافی نیست که فقط بگویید مناسب آن شغلید. دقیق حرف بزنید و به کارفرما نشان دهید چرا و چطور شما واجد شرایط هستید.

۱۴. وحشت‌زده نشوید. حتی اگر همه‌ی مراحل را درست پیش رفتید، بازهم ممکن است یکی از سوالات مصاحبه که انتظارش را نداشتید، شما را غافلگیر کند. برای بدترین چیزها آماده‌باشید که وحشت‌زده نشوید.

۱۵. یک یا دو داستان تعریف کنید. تنها از صلاحیت‌هایتان نگویید. در عوض از مهارت داستان‌گویی استفاده کنید تا مثال‌هایی از دستاوردهایی که در کارتان داشتید را در اختیارشان بگذارید. هیچ‌چیز بهتر از یک داستان واقعی نمی‌تواند مصاحبه‌کننده‌تان را علاقه‌مند کند و نشان دهد چه‌کاری از دستتان برمی‌آید.

۱۶. بعد از مصاحبه هم پیگیر باشید. آخرین راه برای این‌که بهترین تاثیر را بگذارید و نشان دهید این فرصت برایتان اهمیت دارد این است که با یک ایمیل، پیام یا تماس تلفنی پیگیر شوید. علاوه بر اظهار تشکر بابت مصاحبه، تکرار کنید که چرا کاندیدای فوق‌العاده برای این کارید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − هفت =