کد خبر : 196853
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

۹۰ درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ سیل را دریافت کردند

۹۰ درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ سیل را دریافت کردند

به گزارش قائم آنلاین، علی شعبانی در جلسه شورای آب کشاورزی شهرستان جویبار اظهار کرد: اگر مشکلاتی که در سال‌های کم‌آبی داشتیم حل نشود در سال‌های پرآبی نیز دچار مشکل خواهیم شد. وی بابیان اینکه بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌های شهرستان لایروبی شدند اظهار کرد: اما در بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌ها کشاورزان با نصب

به گزارش قائم آنلاین، علی شعبانی در جلسه شورای آب کشاورزی شهرستان جویبار اظهار کرد: اگر مشکلاتی که در سال‌های کم‌آبی داشتیم حل نشود در سال‌های پرآبی نیز دچار مشکل خواهیم شد.

وی بابیان اینکه بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌های شهرستان لایروبی شدند اظهار کرد: اما در بسیاری از کانال‌ها و آبراه‌ها کشاورزان با نصب لوله‌های بتنی کم‌عرض و کاهش خروجی آب در زمان بارندگی موجب آب‌گرفتگی و زیرآب رفتن مزارع و باغات شده است که این موضوع باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

مدیرجهادکشاورزی جویبار از پرداخت ۹۰ درصد خسارت سیل به کشاورزان جویباری خبر داد و گفت: از دو هزار و هفت صدوبیست و چهار پرونده خسارت سیل ابتدای سال  ۹۰ درصد کشاورزان جویباری خسارت‌ ناشی از سیل را دریافت کردند و مقدار باقی‌مانده به دلیل نقص نقشه‌های هوایی و ارسال مجدداً مدارک به‌زودی خسارت خود را دریافت می‌کنند.

شعبانی تصریح کرد: از ۳ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی‌شده تاکنون یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال پرداخت و همچنین ۲۶ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال وام بلاعوض به خسارت‌دیدگان پرداخت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: مزارعی که از قبل بیمه بودند در همان ماه‌های اول خسارت خود را دریافت کردند و با توجه به اینکه مزارع و باغات جویباری هرساله دچار خسارت می‌شود بیمه می‌تواند کمک خوبی برای جبران خسارات کشاورزان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − هفده =