کد خبر : 196911
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
-

مخالفت قاطع چین با اقدامات رژیم صهیونیستی درباره الاغوار

مخالفت قاطع چین با اقدامات رژیم صهیونیستی درباره الاغوار

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ژای جوآن، فرستاده ویژه چین به خاورمیانه در کنفرانس مطبوعاتی در سفارت این کشور در شهر رام‌الله اظهار کرد: اسرائیل باید تمامی اقدامات خود را که موجب افزایش خشونت‌ها در اراضی فلسطین می‌شوند، از جمله گسترش شهرک‌سازی‌ها و اتفاقات قدس را متوقف کند. وی گفت:

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ژای جوآن، فرستاده ویژه چین به خاورمیانه در کنفرانس مطبوعاتی در سفارت این کشور در شهر رام‌الله اظهار کرد: اسرائیل باید تمامی اقدامات خود را که موجب افزایش خشونت‌ها در اراضی فلسطین می‌شوند، از جمله گسترش شهرک‌سازی‌ها و اتفاقات قدس را متوقف کند.

وی گفت: آمریکا روابط بین‌المللی را تهدید کرده و به عدالت جهانی ضربه می‌زند این امر زیان‌هایی را به روند برقراری صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی وارد می‌کند. اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور درباره “مشروع” بودن شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری نیز بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی هستند.

فرستاده ویژه چین به خاورمیانه افزود: مسئولان آمریکایی اخیرا اظهارات غیرمسؤولانه زیادی درباره مسایل خاورمیانه داشته‌اند که به برقراری صلح و امنیت در این منطقه کمکی نمی‌کند. در راس آنها اظهارات پامپئو درباره شهرک‌سازی‌ها بود، همچنین موضعگیری‌های یکجانبه، خودخواهانه و مغرورانه آمریکا به ویژه انتقال سفارت این کشور به قدس و انصراف از تعهدات خود در روند صلح بر شدت تنش‌ها در خاورمیانه افزود.

این مسؤول چینی با تاکید بر موضعگیری ثابت کشورش در مخالفت با هرگونه اقدام یکجانبه که به اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دامن می‌زند، از این رژیم خواست از اقدامات خود که موجب تشدید موضعگیری‌ها به زیان روند برقراری صلح می‌شوند، خودداری کند.

او همچنین درباره طرح صلح چین برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه که به تازگی رئیس جمهور این کشور ارائه کرده، گفت: موضعگیری دولت چین نسبت به مساله فلسطین ثابت است و جامعه جهانی به توافق‌های مهمی دست یافته که مهم‌ترین آنها راه‌حل تشکیل دو کشور، “زمین مقابل صلح” و قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه هستند و من به عنوان فرستاده ویژه در روند صلح تمام تلاش خود را برای پیشبرد آن انجام خواهم داد و رایزنی‌ها با تمامی طرف‌های مربوطه را تقویت خواهم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − 5 =