کد خبر : 196806
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۴۵
-

رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق: به جایی بدهکار نیستیم

رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق: به جایی بدهکار نیستیم

به گزارش قائم آنلاین، ایلخان نوری در گفت وگو ، افزود: با وجود این که میزان بودجه اختصاص یافته برای فدراسیون غواصی و نجات غریق در سال جاری یک میلیارد تومان بود و تنها ۵۰ درصد از این بودجه را دریافت کردیم اما تا به امروز با توجه به شرایط بد اقتصادی با مشکل بودجه

به گزارش قائم آنلاین، ایلخان نوری در گفت وگو ، افزود: با وجود این که میزان بودجه اختصاص یافته برای فدراسیون غواصی و نجات غریق در سال جاری یک میلیارد تومان بود و تنها ۵۰ درصد از این بودجه را دریافت کردیم اما تا به امروز با توجه به شرایط بد اقتصادی با مشکل بودجه مواجه نبودیم و برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده به هیج ارگان یا سازمانی بدهکار نیستیم.

وی همچنین از به تعویق افتادن زمان برگزاری اولین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی به میزبانی ایران در جزیره کیش خبر داد و گفت: نخستین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی قرار بود بهمن ماه همزمان با دهه مبارک فجر در جزیره کیش برگزار شود که طبق مکاتباتی که با رییس فدراسیون آسیا و اقیانوسیه داشتیم، زمان برگزاری این مسابقات به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق با بیان این که تمرکز اصلی فدراسیون بر روی بحث آموزش است، خاطرنشان کرد: تلاش فدراسیون بر این است که منجیان توانمندی را برای سواحل شمالی کشور تربیت کند تا تعداد مرگ و میر در سال آینده کاهش پیدا کند. طبق آماری که امسال از تعداد غرق شدگان نسبت به سال گذشته داشتیم این تعداد به ۱۴/۵ درصد کاهش پیدا کرده که آمار قابل قبولی است.

ایلخان نوری همچین درباره وضعیت استخر آزادی که قرار بود به این فدراسیون نجات غریق واگذار شود، گفت: طبق تفاهمنامه‌ای که با فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو داشتیم مقرر شد با هماهنگی فدراسیون شنا استخر آزادی که تنها استخر قهرمانی و استاندارد در کشور است از صبح تا ساعت ۱۵ در اختیار منجیان مرد و ۹ دی در اختیار بانوان قرار بگیرد. البته این تفاهمنامه تا پایان سال جاری است. امیدوارم در سال آینده نیز این تفاهمنامه عملیاتی شود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا مسوولیت حفظ و نگهداری این دو استخر نیز برعهده‌ی فدراسیون غواصی و نجات غریق است، اظهار کرد: ما بر اساس تعداد سانس‌هایی که این دو استخر در اختیار نجات غریق است به فدراسیون شنا هزینه پرداخت می‌کنیم. وظیفه‌ی حفظ و نگهداری این دو استخر بر عهده‌ی فدراسیون شناست و ما در این زمینه مسوولیتی نداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =