کد خبر : 196915
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
-

آمریکا دیگر اصراری بر دریافت غرامت ۱۱ میلیارد دلاری از سودان ندارد

آمریکا دیگر اصراری بر دریافت غرامت ۱۱ میلیارد دلاری از سودان ندارد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان در کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه بین المللی خارطوم بعد از سفر شش روزه‌اش به آمریکا گفت: تاکنون توافقی درباره غرامت‌ به قربانیان آمریکایی حملات تروریستی به سفارت‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ صورت نگرفته است. آمریکا شروط

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان در کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه بین المللی خارطوم بعد از سفر شش روزه‌اش به آمریکا گفت: تاکنون توافقی درباره غرامت‌ به قربانیان آمریکایی حملات تروریستی به سفارت‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ صورت نگرفته است. آمریکا شروط خود را برای حذف نام سودان از لیست تروریسم به دادن غرامت محدود کرده است.

وی گفت: واشنگتن میزان غرامت به قربانیان آمریکایی عملیات تروریستی سال ۱۹۹۸ از ۱۱ میلیارد دلار به صدها میلیون کاهش داده است.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا طی دیدار با حمدوک گفته بود که واشنگتن می‌خواهد نام سودان را از لیست تروریسم حذف کند.

دولت آمریکا ششم اکتبر ۲۰۱۷ تحریم‌های اقتصادی و تجاری را که از سال ۱۹۹۷ بر سودان اعمال کرده بود، لغو کرد اما نام سودان همچنان در لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا است. نام سودان از سال ۱۹۹۳ به دلیل میزبانی از اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده در این لیست درج شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =