کد خبر : 196640
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

افزایش ۱۷.۵ میلیون تنی تولید کنسانتره تا دو سال آینده

افزایش ۱۷.۵ میلیون تنی تولید کنسانتره تا دو سال آینده

به گزارش قائم آنلاین، علی همتی در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای دوره یک پنج ساله، استخراج ۳۰۰ میلیون تن باطله و ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن از جمله برنامه‌های مجموعه سنگان است که در قالب دو قرارداد جداگانه شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

به گزارش قائم آنلاین، علی همتی در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای دوره یک پنج ساله، استخراج ۳۰۰ میلیون تن باطله و ۱۳۰ میلیون تن سنگ آهن از جمله برنامه‌های مجموعه سنگان است که در قالب دو قرارداد جداگانه شکل اجرایی به خود خواهد گرفت. قرارداد باطله‌برداری به ارزش سه هزار میلیارد تومان نهایی شد و قرار داد استخراج سنگ آهن نیز در هفته جاری نهایی می‌شود.

مدیرعامل مجتمع سنگان با تاکید بر این‌که مجتمع سنگان دارای بزرگترین ذخیره سنگ آهن کشور با رقم ۱.۳ میلیارد تن محسوب می‌شود، گفت: درعین حال برنامه اکتشاف در وسعت ۱۶.۵ کیلومتر مربع هم شروع شده که با دستیابی به ذخایر جدید، بر مجموع سنگ آهن این مجموعه افزوده خواهد شد. ضمن این‌که ما به هیچ وجه اجازه صادرات سنگ آهن و گندله نداریم اما هر میزان به مواد خام تعرفه بسته شود، ضرر نداشته، باید فرآوری انجام شود و با فولاد سازان خارجی توان رقابت ایجاد کنیم.

وی بیان اینکه ظرف دو سال آینده، ظرفیت نهایی تولید کنسانتره به ۱۷.۵ میلیون تن و گندله‌سازی به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید، گفت: تا پایان سال جاری نیز پیش‌بینی شده است که کنسانتره‌سازی به میزان ۱۲.۵ میلیون تن برسد. علاوه براین گندله نیز به رقم ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل مجتمع سنگان تاکید کرد: این مجموعه در ارتباط با حقوق دولتی معادن هیچگونه بدهی به دولت نداشته و در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان کل حقوق دولتی مربوطه پرداخت شده است.

همتی اظهار کرد: باتوجه به این‌که مساله اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی مسوولان است، باید گفت که در حال حاضر ۷۰۰۰ نفر نیروی کار در سطوح مختلف در سنگان مشغول به کار هستند که با اجرای قراردادهای باطله‌برداری و استخراج سنگ‌آهن، ۲۰۰۰ نفر نیروی کار جدید نیز به مجموعه اضافه خواهد شد و شمار شاغلین به ۹ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان با اشاره به اظهارات عجیب مطرح شده مبنی بر وجود توده اصلی سنگ‌آهن سنگان در افغانستان تاکید کرد: توده اصلی سنگ‌آهن سنگان در ایران است و به نظر نمی‌رسد در افغانستان گسترش داشته باشد؛ تنها ممکن است ذخایر پلاسری در آنجا باشد اما توده اصلی سنگ‌آهن در ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 7 =