کد خبر : 196373
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
-

روی باز حماس در پرونده انتخابات

روی باز حماس در پرونده انتخابات

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره، سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: مهم است که تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح اراده‌ای برای انتخابات شفاف و آزاد داشته باشند. وی ابراز امیدواری کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نزدیک‌ترین زمان ممکن دستورالعملی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره، سهیل الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد: مهم است که تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح اراده‌ای برای انتخابات شفاف و آزاد داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نزدیک‌ترین زمان ممکن دستورالعملی برای آغاز روند انتخابات صادر کند.

الهندی تصریح کرد: در صورتی که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این دستور را صادر کند، حماس تصمیم خود را چه با مشارکت با فهرست‌های مشترک یا فهرست‌هایی با افراد مستقل یا با فتح اتخاذ خواهد کرد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: یکی از شروط این جنبش این است که انتخابات در قدس نیز برگزار شود و دادگاه قانون اساسی برای تضمین شفافیت در انتخابات شکل بگیرد.

از سوی دیگر، یک منبع فلسطینی فاش کرد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در حال حاضر قاهره است و بعد از موافقت مقامات مصر سفری خارجی شامل چندین کشور است.

هنیه عصر شنبه این سفر را شروع کرده و شامل چندین ماه‌ می‌شود. در این راستا کادر هنیه عملا وارد استانبول شده تا مقدمات سفر او را فراهم کند.

به گفته این منبع، هنیه قصد دارد به ترکیه، مالزی، روسیه، قطر،‌ لبنان، موریتانی و کویت برود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − چهارده =