کد خبر : 196209
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
-

برگزاری انتخابات خانه نشریات دانشجویی شمال شرق کشور

برگزاری انتخابات خانه نشریات دانشجویی شمال شرق کشور

به گزارش قائم آنلاین، از میان ۴۵ مدیر مسئول نشریات دانشجویی که مجاز به شرکت در انتخابات خانه نشریات دانشجویی در دانشگاه‌های و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه غرب کشور بودند، سه مدیر مسؤول کاندیدای این انتخابات شده و دیگر مدیران مسؤول نشریات دانشجویی این منطقه به آنها رأی دادند. پس از شمارش آرا، «رضا جوان

به گزارش قائم آنلاین، از میان ۴۵ مدیر مسئول نشریات دانشجویی که مجاز به شرکت در انتخابات خانه نشریات دانشجویی در دانشگاه‌های و دانشکده‌های علوم پزشکی منطقه غرب کشور بودند، سه مدیر مسؤول کاندیدای این انتخابات شده و دیگر مدیران مسؤول نشریات دانشجویی این منطقه به آنها رأی دادند.

پس از شمارش آرا، «رضا جوان از علوم پزشکی سبزوار» با ۲۴ رای، «وحید کیان‌فر از علوم پزشکی نیشابور» با ۲۳ رای و «پیمان حلیمی از علوم پزشکی وارستگان» با ۲۲ رای در دور دوم انتخابات و با کسب بیشترین آرای مأخوذه، به عنوان نمایندگان مدیران مسؤول نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه غرب کشور در خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، انتخاب شدند.

همچنین، سومین نشست تخصصی خانه نشریات در منطقه شمال‌ شرق با حضور هشت دانشگاه تربت‌حیدریه، تربت جام، گناباد، مشهد، اسفراین، سبزوار، بیرجند و نیشابور برگزار و این دوره همراه با چهار کارگاه با موضوع‌های”تولید محتوا و فضای مجازی” هادی ریحانی، “گرافیک و صفحه‌آرایی” محمد رحمانی‌نایه، “ویراستاری مطبوعات” سید یحیی هاشمی‌نژاد و “حقوق نشریات” احسان عباسی برگزار شد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت متشکل از ۳۰نفر از مدیران مسئول نشریات دانشگاهی منتخب مناطق جغرافیایی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است به طوری که انتخابات مناطق در ۱۰ منطقه جغرافیایی برگزار شده و از هر منطقه سه نفر به عنوان نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی به عضویت خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، در می‌آیند. شورای عمومی خانه نشریات متشکل از ۳۰ نماینده(از هر قطب کشور سه نفر) است که در میان خود انتخاباتی برگزار کرده و یک شورای مرکزی هفت نفره انتخاب می‌کنند. در ادامه کسی که بیشترین رأی را در بین اعضا شورای مرکزی به‌دست آورد به عنوان «دبیر خانه نشریات‌دانشجویی وزارت بهداشت» انتخاب می‌شود.

خانه نشریات وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۴ با ابلاغ شیوه‌نامه فعالیت خانه نشریات دانشجویی وزارت بهداشت، تشکیل شد و بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی «حمایت و پشتیبانی از نشریات دانشجویی»، «ارتقای کمی و کیفی سطح نشریات دانشجویی»، «اولویت‌بندی مشکلات نشریات دانشجویی»، «برگزاری نشست‌های منطقه‌ای برای انتقال تجربیات» و «برگزاری کارگاه‌های آموزشی» از جمله وظایف این نهاد دانشجویی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =