کد خبر : 195827
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
-

کاهش دام‌های پرندگان در فریدونکنار با مشارکت مردم و مقامات محلی

کاهش دام‌های پرندگان در فریدونکنار با مشارکت مردم و مقامات محلی

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو ، درباره تمهیدات اندیشیده شده سازمان محیط زیست در خصوص کنترل وضعیت صید پرندگان شکار در دامگاه‌های فریدونکنار طی سال‌جاری، اظهار کرد: چندین دهه بود که محیط زیست در موضوع صید فریدونکنار اصلا ورود پیدا نمی‌کرد و می‌شود گفت که به طریقی اجازه ورود هم به آن

به گزارش قائم آنلاین، حسینعلی ابراهیمی در گفت‌وگو ، درباره تمهیدات اندیشیده شده سازمان محیط زیست در خصوص کنترل وضعیت صید پرندگان شکار در دامگاه‌های فریدونکنار طی سال‌جاری، اظهار کرد: چندین دهه بود که محیط زیست در موضوع صید فریدونکنار اصلا ورود پیدا نمی‌کرد و می‌شود گفت که به طریقی اجازه ورود هم به آن نمی‌دادند.

وی افزود: در سال ۹۶ توانستیم تا حدودی ورود پیدا کنیم و در ادامه در سال ۹۷ با پیگیری‌هایی که دنبال شد، ۱۰ عملیات بزرگ در این خصوص در سطح دامگاه‌های فریدونکنار انجام دادیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: طی سال گذشته و در جریان عملیات‌های صورت گرفته نزدیک به ۶ هزار رشته دام تور جمع‌آوری شد.

این مسئول گفت: اتفاقی که افتاد این بود که در جریان این عملیات‌ها، مسئولان محلی هم با ما همراه نبودند و مقاومت‌هایی صورت می‌گرفت، اما طی سال‌جاری، فرماندار فریدونکنار با محیط زیست همراه شد و خود را با سیاست‌های استانداری هماهنگ کرده است و به ما در حل چالش‌های موجود در حال کمک و مشارکت هستند.

ابراهیمی ادامه داد: طی سال‌جاری مردم هم تا حدی پای کار آمدند و این امر موجب شده است تا نسبت دام‌گستری تا حد زیادی نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

وی متذکر شد: در خصوص کرس‌ها(یکی از روش‌های صید پرندگان) از ۳ کرس حالا به یک کرس تقلیل پیدا کرده است، ابعاد آن نیز کوچک‌تر شد؛ اما ما تا حالت ایده‌آل خیلی فاصله داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران یادآور شد: اقدامات خود را در خصوص کنترل موضوعات مطروحه از قبل از مهرماه و پیش از آغاز فصل صید، شروع کردیم و هم اکنون هم در اوج کارها هستیم و اگر کسی هم به صورت موردی تخطی کند، حتما با آن برخورد می‌کنیم.

ابراهیمی گفت: کاری که نزدیک به چند دهه روی زمین مانده بود و اتفاقی نیفتاده بود، تا اینکه هم اکنون بخواهیم به‌صورت کامل ان را انجام و به فرجام برسانیم، کمی زمان می‌برد، اما اصرار داریم که قانون در این منطقه همانند سایر مناطق اجرا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 10 =