کد خبر : 195759
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۵۰
-

چرا موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کاربراتوری نمی‌شود!؟

چرا موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کاربراتوری نمی‌شود!؟

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو ، در رابطه با اینکه چرا با وجود آلودگی شدید هوا و تردد موتورسیکلت‌های فرسوده که بیشتر به این مشکل دامن می‌زند، چندان موتورهای برقی در سطح شهر دیده نمی‌شود، اظهار کرد: معضل بزرگ در تولید و مصرف بسیار پایین موتورسیکلت‌های برقی، باتری آن‌ها است. ضمن اینکه

به گزارش قائم آنلاین، ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو ، در رابطه با اینکه چرا با وجود آلودگی شدید هوا و تردد موتورسیکلت‌های فرسوده که بیشتر به این مشکل دامن می‌زند، چندان موتورهای برقی در سطح شهر دیده نمی‌شود، اظهار کرد: معضل بزرگ در تولید و مصرف بسیار پایین موتورسیکلت‌های برقی، باتری آن‌ها است. ضمن اینکه به دلیل قیمت بالا، این موتورها نسبت به موتورسیکلت‌های بنزینی چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. به طور مثال صاحبان موتورسیکلت‌های بنزینی با یک لیتر بنزین و ۳۰۰۰ تومان می‌توانند مسافت زیادی را طی کنند؛ این در حالی است که چنانچه باتری موتورهای برقی خراب شود، باید هزینه‌های خیلی بیش از این‌ها صرف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت تاکید کرد: به دلیل قیمت‌های بالای موتورسیکلت‌های برقی بیشتر خریداران آن‌ها، قشر ثروتمندتر جامعه و والدینی هستند که به خاطر سرعت مطمئن‌تر و تحت کنترل موتورهای برقی، آنها را برای نوجوانان و جوانان خود خریداری می‌کنند که تنها سه تا پنج درصد خریداران موتورسیکلت‌ را شامل می‌شود. در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی، موتورسیکلت برقی در انبارهای خود دارند که روی دست آن‌ها مانده و خریدار چندانی ندارد.

وی افزود: ضمن اینکه بعد از گذشت یک سال که عمر باتری این موتورها تمام می‌شود، در پارکینگ منازل متوقف می‌شوند؛ چراکه باتری آن‌ها موجود نیست و همانطور که گفته شد، مشکل بزرگ این موتورها نبود باتری آن‌هاست. تولید داخلی برای باتری موتورسیکلت‌های برقی امکان پذیر نیست که البته زدوبندهایی هم در این زمینه وجود داشته که ورود باتری موتورسیکلت‌های برقی ممنوع شود تا برخی به منافع خود برسند.

حجازی با تاکید بر رفع موانع تولید تصریح کرد: موانع تولید زیادی وجود دارد. به جای آنکه تولید مورد حمایت قرار گیرد، چرخانده و راهش را دشوارتر می‌کنیم. مسئولان ما اگر جلساتی را که برگزار و برای تولیدکننده مانع‌تراشی می‌کنند، حذف کنند، خود تولیدکننده راه خود را پیدا کرده و بازار را هدایت خواهد کرد، که در نتیجه آن تورم به شدت کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های امروزه تولید به دلیل دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های غیرکارشناسی شده است. بنابراین بهتر است که به‌جای مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی در جلوی راه تولید، از آن حمایت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =