کد خبر : 195508
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۵۵
-

۵ میلیارد بودجه برای برگزاری اولین دوره جام خوشه چین

۵ میلیارد بودجه برای برگزاری اولین دوره جام خوشه چین

به گزارش قائم آنلاین، دکتر عبدالحمید احمدی در گفت و گو ، با اشاره به استقبال خوب روستاییان از نخستین دوره جام خوشه چین افزود: جام خوشه چین برای نخستین بار در پنج رشته فوتبال، والیبال و طناب کشی (تیمی) و دوومیدانی، چوب کشی و هفت سنگ مهارتی (انفرادی) در بخش زنان و مردان در۳۱

به گزارش قائم آنلاین، دکتر عبدالحمید احمدی در گفت و گو ، با اشاره به استقبال خوب روستاییان از نخستین دوره جام خوشه چین افزود: جام خوشه چین برای نخستین بار در پنج رشته فوتبال، والیبال و طناب کشی (تیمی) و دوومیدانی، چوب کشی و هفت سنگ مهارتی (انفرادی) در بخش زنان و مردان در۳۱ استان برگزار شد که سطح برگزاری مسابقات راضی کننده بود.

وی گفت: هدف ما از برگزاری این جام انگیزشی و توسعه ورزش همگانی در بین جامعه روستایی و عشایری است و اصلا ماهیت قهرمانی ندارد. این جام فرصتی را برای روستاییان سراسر کشور ایجاد کرد تا خود را در رشته های سنتی – بومی و کلاسیک مطرح کنند که البته در توسعه ورزش در بین روستاییان بسیار تاثیرگذار بود.

مسوول برگزاری نخستین دوره جام خوشه چین خاطرنشان کرد: مسابقات جام خوشه چین در پنج مرحله برگزار می‌شود که در نهایت تیم‌های برتر هر روستا بهمن‌ماه همزمان با دهه مبارک فجر رقابت ملی خود را برگزار خواهند کرد.

احمدی پیرامون این پرسش که آیا مکان برگزاری مرحله ملی جام خوشه چین مشخص شده است یا خیر؟ گفت: هفته آینده مشخص می‌شود که مرحله ملی این جام در کدام استان برگزار شود.
معاون وزیر با اشاره به مشارکت یک میلیون و پانصد هزار نفری جامعه روستایی در جام خوشه چین افزود: با برگزاری این جام سعی داریم ورزش همگانی را در بین روستاییان و عشایر ترویج و سرانه فضاهای ورزشی را در روستاها افزایش دهیم که البته تصور مشارکت این تعداد جامعه روستایی در نخستین دوره جام خوشه چین را داشتیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: جام خوشه چین فرصت مناسبی برای کشف استعدادهای ورزشی روستائیان است و برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی با برگزاری جشنواره ای به وسعت ایران زمین، به طور ویژه به ورزش روستائیان و عشایر پرداخته شده است. همچنین سلامتی و افزایش شور و نشاط روستائیان همواره جزو سیاست های اصلی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان است.

وی در پایان گفت: این جشنواره با پنج میلیارد تومان اعتبار در شهرستان، استان، منطقه و سطح ملی در حال برگزاری است و با استقبال چشمگیر جوانان روستایی و عشایر در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال در دو بخش زنان و مردان مواجه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 1 =