کد خبر : 195168
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
-

افشای جاسوسی شرکت اسپانیایی از جولیان آسانژ

افشای جاسوسی شرکت اسپانیایی از جولیان آسانژ

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس یک سری اسناد و مدارک مطرح شده نزد دادگاه ملی اسپانیا در ارتباط با شکایتی علیه شرکت امنیتی اسپانیایی موسوم به “یو.سی گلوبال اس.ال” که روزنامه نیویورک تایمز و روزنامه اسپانیایی الپایس به آن دست یافته‌اند، شرکت مذکور به هنگام اقامت جولیان آسانژ، مدیر وبسایت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس یک سری اسناد و مدارک مطرح شده نزد دادگاه ملی اسپانیا در ارتباط با شکایتی علیه شرکت امنیتی اسپانیایی موسوم به “یو.سی گلوبال اس.ال” که روزنامه نیویورک تایمز و روزنامه اسپانیایی الپایس به آن دست یافته‌اند، شرکت مذکور به هنگام اقامت جولیان آسانژ، مدیر وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در شهر لندن از وی جاسوسی می‌کرده است.

گزارش شده که این شرکت که مسئول تامین امنیت سفارتخانه اکوادور در لندن بوده مکالمات این بنیانگذار ویکی‌لیکس و همچنین صحبت‌های او با مهمانان مشهورش، وکلایش و پزشکانش را ردیابی می‌کرده است.

در پرونده‌ای که علیه این شرکت اسپانیایی مطرح شده، شاکی‌ها تاکید داشتند که این شرکت در واقع جاسوسی علیه آسانژ را به نمایندگی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انجام می‌داده است. یک سخنگوی این شرکت اسپانیایی از پاسخ به درخواست اظهارنظر درباره این اتهام‌ها خودداری کرد.

جولیان آسانژ که در فاصله ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود و اکنون در انگلیس زندانی است در تاریخ ۲۰ دسامبر قرار است از راه دور در جلسه رسیدگی به این پرونده شهادت دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + پنج =