کد خبر : 194830
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
-

دفع هدایت آب‌های سطحی رامسر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود

دفع هدایت آب‌های سطحی رامسر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود

به گزارش قائم آنلاین،  رضا کحالی در جلسه هماهنگی اجرای طرح هدایت آبهای سطحی با بیان اینکه دفع آبهای سطحی شهر رامسر را دچار مشکل و بحران کرده است اظهار کرد: با صدور پروانه های ساختمانی، ساخت و ساز ها و افراد ساکن و غیر بومی شهر رامسر از لحاظ تراکم جمعیتی و ساخت و

به گزارش قائم آنلاین،  رضا کحالی در جلسه هماهنگی اجرای طرح هدایت آبهای سطحی با بیان اینکه دفع آبهای سطحی شهر رامسر را دچار مشکل و بحران کرده است اظهار کرد: با صدور پروانه های ساختمانی، ساخت و ساز ها و افراد ساکن و غیر بومی شهر رامسر از لحاظ تراکم جمعیتی و ساخت و ساز از بین میرود.

وی با بیان اینکه در حوزه تراکم جمعیتی و خدماتی زیر ساخت ها آماده نیست تصریح کرد: دفع آبهای سطحی شهر رامسر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و ۱۰۰ درصد کار تحویل شده که بخش اجرایی قرارداد، خرید لوله و جذب مشاور و پیمانکار انجام شده است.

شهردار رامسر گفت: بارندگی های شدید و آبگرفتگی آسیبهای زیادی به تاسیسات شهری میزند و سبب ایجاد ترافیک و شرایط بحرانی میشود که باید دقت کنیم به حوادث بدتری تبدیل نشود.

وی افزود: در اجرای این طرح کوشا هستیم تا آسیب به مجموعه میراثی نزنیم.

کحالی گفت: عملیات عمرانی دفع آبهای سطحی شهر رامسر شروع شده و با لوله گذاری انجام میشود که  قبل اسفند ماه سال جاری چهار راه دادگستری و شرکت تعاونی و پس از آن حفاری کل شهر عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی مشاور در مطالعات دیده شده تا حفاری مشکلی برای تاسیسات نداشته باشد.

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر تصریح کرد: جهت حفظ بناهای تاریخی مکان های اجرای هدایت آبهای سطحی باید طبق موافقت میراث انجام شود.

وهابی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری رامسر نیز گفت: دو طرف اجرای طرح سپر کوبی شود تا کانال های سنگ چین حرکت نکرده و تاسیسات تخریب نشود.

وی تصریح کرد: بخشی از لوله ها مربوط به زمانهای گذشته است و دچار مشکل خواهیم شد و پیمانکار با ما هماهنگ باشد و در خرید اجناس و متریال همکاری کند.

حاتمیان رئیس اداره برق رامسر نیز گفت: آبگرفتگی سبب مشکلات زیاد و آسیب دیدگی تاسیسات برق شد و در بستر شهرداری کار میکنیم و چهار راه دادگستری کابل ۲۰ کیلو ولت فشار قوی داریم که باید هنگام کند و کاری دقت لازم انجام شود.

مقیمیان رئیس اداره مخابرات رامسر نیز افزود: تاسیسات مخابرات کل فیبر استان و شهرستان که غرب را به شرق وصل میکند در چهار راه دادگستری قرار دارد.

هادی حلاجیان رییس شورای اسلامی شهر رامسر نیز گفت: برنامه‌ریزی اصولی جهت اجرای پروژه با ادارات انجام شود تا کار پیشرفت خوبی داشته باشد

وی افزود: تمهیدات و هماهنگی لازم جهت اجرای پروژه با برنامه ریزی مناسب انجام شود

حلاجیان تصریح کرد: پس از دو سال مطالعه هدایت آبهای سطحی و اتمام مطالعه اولین فاز اجرایی هدایت آبهای سطحی در چهار راه دادگستری انجام خواهد شد‌.

محسن کیهان ثانی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رامسر نیز گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر  آمادگی کامل جهت اجرای طرح هدایت آبهای سطحی در فاز ضلع شرقی بلوار معلم را دارند.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته بودجه استانی جمع آوری هدایت آبهای سطحی خیابان بهاران با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته که از فرماندار و شهردار رامسر تشکر میکنم.

کیهان ثانی تصریح کرد: جهت جمع آوری هدایت آبهای سطحی بودجه استانی دیگری به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است که برنامه ریزی انجام می شود.

علی لاریجانی معاون عمرانی فرماندار رامسر نیز گفت: کنترل ترافیک در مسیر طرح هدایت آبهای سطحی مهم است

وی تصریح کرد: پاییز هر سال شاهد بارش های زیادی هستیم که ۳۱۳ میلی متر کمتر از ۱۳ ساعت بارش باران داشتیم.

لاریجانی گفت: در راستای گردشگری و میراثی بودن منطقه باید نظر میراث اخذ شود تا به میراث لطمه وارد نشود.

وی افزود: تاسیسات از نقطه متمرکز عبور کردند و از پایین به سمت چهار راه به جهت عدم موانع سرعت پروژه بیشتر خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سیستم تجهیزات و سرعت عمل کار پیمانکار در اجرای پروژه مهم است.

معاون عمرانی فرماندار رامسر گفت: فاصله از کانال و دیوار بصورت مقطعی باید اندیشیده شود تا سبب تخریب نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =