کد خبر : 194840
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

دانشجوی فعال فرهنگی دانشگاه علامه درگذشت

دانشجوی فعال فرهنگی دانشگاه علامه درگذشت

به گزارش قائم آنلاین، حسین علیمرادی دانشجوی دانشکده مدیریت و حسابداری و دبیر سابق کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبایی بود و با همت جمعی از دوستانش «مؤسسه خیریه جوان دست‌یاری به دشت‌یاری» را تأسیس کرد و بخش اعظمی از زندگیش را در این مؤسسه گذراند. دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،

به گزارش قائم آنلاین، حسین علیمرادی دانشجوی دانشکده مدیریت و حسابداری و دبیر سابق کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبایی بود و با همت جمعی از دوستانش «مؤسسه خیریه جوان دست‌یاری به دشت‌یاری» را تأسیس کرد و بخش اعظمی از زندگیش را در این مؤسسه گذراند.

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در پیامی، درگذشت حسین علیمرادی فعال فرهنگی و دبیر سابق کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح ذیل می باشد:

انالله و اناالیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر خبر درگذشت یکی از دانشجویان عزیز و خیر جناب آقای حسین علیمرادی که از فعالین فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی بودند را در سانحه رانندگی در مسیر خدمت به محرومین دریافت کردم که موجب تألم و اندوه اینجانب و خانواده نظام آموزش عالی کشورگردید.

دانشجوی جوانی که تمام سعی و اهتمام خود را مصروف کمک به هم وطنان عزیر خود نموده وآن را بر هر زرق و برق مادی دیگر رجحان داده است و با دستان بخشنده و قلب مهربانش بذر امید را در دل و جان کودکان و نوجوانان دشتیاری کاشته؛ که مساعی خیّرانه و بی بدیل او درحافظه مردمان شریف و پاک این منطقه ماندگار خواهد بود. بی‌تردید راه و منش او الگویی برای جوانان کشور است.

اینجانب و همکارانم در وزارت علوم به خانواده گرامی آقای حسین علیمرادی، بستگان، دوستان و همه خیرین گرانقدر عرض تسلیت دارم و از درگاه حق صبر و سلامتی را برای شما عزیزان آرزو دارم و علوّ درجات و غفران الهی را برای آن جوان خدمتگزار و نیک اندیش مسئلت داریم.

دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در پی درگذشت ناگهانی جهادگر جوان، حسین علیمرادی؛ دبیر سابق کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبایی و مؤسس خیریه دست یاری به دشتیاری، پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن پیام رئیس دانشگاه علامه آمده است: “هر چند که جامعۀ دانشجویی مهم ترین رکن دانشگاه­ های کشورند اما معدود دانشجویانی هستند که هم­چون ستاره­ آسمان جامعۀ دانشگاهی را درخشان می­ سازند. جامعۀ امروز ایران به یمن روشنایی این ستاره­ های تابناک در مقابل دشواری­ های بزرگ ایستاده و راه تعالی را هموار می­ سازد.

حسین علیمرادی از جمله این چهره­ های درخشان بود که نه تنها در دوران دانشجویی راه را برای تأسیس یکی از بزرگترین کانون­ های خیریه دانشجویی کشور گشود و با فعالیت­ های سازنده خود چهرۀ فعالیت فرهنگی در دانشگاه را دگرگون ساخت بلکه با بنیاد گذاردن مدارس گوناگون و گسترش خدمات آموزشی مردم­ نهاد در منطقۀ دشتیاری، به یکی از شخصیت­ های اصلی تحول­ آفرین در فضای آموزش و پرورش منطقۀ سیستان و بلوچستان مبدل شد. با تلاش او و همیاری دانشجویان همراهش نام دانشگاه علامه طباطبائی در فضای آموزشی آن منطقه درخشید و طریقی آغاز گشت که با شکوفایی دانش و آگاهی در بین دانش­ آموزان این منطقۀ تاریخ­ ساز پایان خواهد پذیرفت.

درگذشت این جوان علامه­ ای فداکار که راحت تحصیل در آن سوی مرزها را با سختی خدمت به هم­وطنان نیازمندش معامله نکرد ضایعه ­ای باورنکردنی است که از سوی جامعۀ دانشگاهی علامه طباطبائی این مصیبت را به خانواده محترم، همراهان گرامی­ اش و جامعۀ خیرین و اهالی منطقۀ دشتیاری سیستان و بلوچستان تسلیت می­ گویم.

هر چند که نام و آوازه و یادگارهای آن ستاره درخشان همواره در آسمان فرهنگ و آموزش ایران خواهد درخشید.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 4 =