کد خبر : 194917
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
-

ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس قائم‌شهر فردا آغاز می‌شود

ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس قائم‌شهر فردا آغاز می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، یحیی یوسف‌پور با استناد به ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن در گفت‎وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: داوطلبین در انتخابات هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایطی چون اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

به گزارش قائم آنلاین، یحیی یوسف‌پور با استناد به ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن در گفت‎وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: داوطلبین در انتخابات هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایطی چون اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه باشند.

وی افزود: داشتن مدرک تحصیلی کارشناس ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام از جمله دیگر شرایط است.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، سیمرغ بیان کرد: پس از ثبت‌نام داوطلبان فرآیندهای اداری و تایید صلاحیت‌ها انجام خواهد شد و بعد از تایید صلاحیت‌ها نتیجه به هیات نظارت منتقل و نتیجه نهایی را هیات نظارت اعلام خواهد کرد.

این مسوول با بیان اینکه داوطلبان با مدارک کامل و برای ثبت‌نام به فرمانداری مراجعه کنند، تصریح کرد: اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس (۴ × ۳) جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر به معنی روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی از مدارک لازم برای ثبت‌نام است.

یوسف پور خاطرنشان کرد: آمادگی کامل برای شروع ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی این دوره وجود دارد و در این راستا ۶ جایگاه ثبت‌نام در محل فرمانداری قائم شهر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تخلفی اعلام نشده، تصریح کرد: ثبت‌نام تا ۱۶ آذرماه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ غروب همزمان با کلیه ستاد برگزاری انتخابات مجلس کشور در فرمانداری قائم‌شهر صورت می‌گیرد.

فرماندار قائم شهر تاکید کرد: از داوطلبین حضور در مجلس شورای اسلامی نیز تقاضا داریم با رعایت موازین و قوانین جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه زمینه برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم فراهم است بیان کرد: در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، موظف به صیانت از آرای مردم هستیم و بی شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

این مسوول در پایان تاکید کرد: رعایت اصل بی‌طرفی و صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی مجریان و ناظران در انتخابات پیش‌رو است که باید مورد توجه جدی همه ی مسئولین برگزاری انتخابات قرار گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =