کد خبر : 194816
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
-

افزایش ۷۰ درصدی تولید لوازم خانگی پس از تحریم

افزایش ۷۰ درصدی تولید لوازم خانگی پس از تحریم

به گزارش قائم آنلاین، حمیدرضا غزنوی در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی کشور برای تولید کالا هیچ‌گونه مشکل تحریمی ندارد افزود: امکان تولید هرگونه کالای لوازم خانگی در کشور با کیفیت بالا وجود دارد و مشکلی در این حوزه به چشم نمی‌خورد.وی گفت: صنعت لوازم خانگی متعلق به بخش خصوصی است

به گزارش قائم آنلاین، حمیدرضا غزنوی در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی کشور برای تولید کالا هیچ‌گونه مشکل تحریمی ندارد افزود: امکان تولید هرگونه کالای لوازم خانگی در کشور با کیفیت بالا وجود دارد و مشکلی در این حوزه به چشم نمی‌خورد.وی گفت: صنعت لوازم خانگی متعلق به بخش خصوصی است و فعالان این حوزه به راحتی می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تأکید کرد: پس از اعمال تحریم‌ها و همین‌طور بروز بحران ارزی در کشور، واردات لوازم خانگی به داخل کشور ممنوع شد تا بتوان مدیریت ارزی بهتری در جامعه اعمال کرد.

غزنوی افزود: متاسفانه قبل از تحریم‌ها و اعمال ممنوعیت واردات ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی داخل در قبضه تولیدات شرکت‌های خارجی بود.
وی توضیح داد: این درحالی بود که بخش خصوصی تا سه برابر نیاز بازار داخلی سرمایه‌گذاری و ظرفیت برای تولید لوازم خانگی در مملکت ایجاد کرده بود اما شرکت‌های خارجی از طریق برند‌سازی، فرهنگ ‌سازی و تبلیغات بسیار گسترده توانسته بودند این بازار بسیار بزرگ را تسخیر کنند.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: پس از ممنوعیت واردات کالای لوازم خانگی شرایط بهتر برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شد به نحوی که موفق شدند ۶۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از برنامه تولید کالا به خصوص یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی داشته باشند.

غزنوی تصریح کرد: این نشان می‌دهد که اگر بازار داخلی در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد ضمن بزرگتر شدن و رسیدن به مقیاس اقتصادی جدا از کاهش قیمت‌ها می‌توانند کیفیت کالاهای خود را با تقویت واحدهای تحقیق و توسعه بنگاه‌های اقتصادی رضایت مندی بیشتر مردم از محصولات ساخت داخلی را فراهم کنند.

وی گفت: متاسفانه هم اکنون بازار داخلی با پدیده بی‌رویه قاچاق مواجه شده است.

این فعال اقتصادی از وجود هزار و ۵۰۰ کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور خبرداد و عنوان کرد: چنین آمار و ارقامی شاید در دنیا بی‌سابقه باشد.

غزنوی با بیان اینکه فقط بیش از ۲۰۰ کارخانه تولید یخچال در کشور احداث شده است، افزود: وجود این تعداد کارخانه هم تهدید و هم فرصت است. تهدید از این جهت که بیش از سه تا چهار برند لوازم خانگی بیشتر نباید در کشور وجود داشته باشد و فرصت از این نظر که رقابت در حال حاضر بین تولیدکنندگان بسیار زیاد است بنابراین هر شرکتی که بخواهد در این بازار بسیار بزرگ ماندگار شود با این همه تنوع تولید‌کننده چاره‌ای جزء ارتقای کیفیت کالا ندارد. وی اضافه کرد: لوازم خانگی که امروز در ایران تولید می‌شود خوشبختانه در بزرگترین‌هایپرمارکت‌های اروپا و آمریکا در حال عرضه است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی یادآورشد: تولیدات ایرانی هیچ چیز از محصولاتی که در سطح دنیا تولید می‌شود کم ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 1 =