کد خبر : 194620
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
-

برنامه‌ریزی برای بازگشت ۲ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

برنامه‌ریزی برای بازگشت ۲ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

به گزارش قائم آنلاین، رضا رحمانی در مراسم افتتاح شرکت مازند گاز ساکو شهرستان نکا اظهار کرد: فعال سازی ظرفیت تعطیل و همچنین ظرفیت خالی واحد صنعتی نیز در چارچوب همین برنامه پیگیری می شود. وی ادامه داد: این واحد بعد از ۱۱ سال مجددا به چرخه تولید بازگشته است و این اتفاق خوب در

به گزارش قائم آنلاین، رضا رحمانی در مراسم افتتاح شرکت مازند گاز ساکو شهرستان نکا اظهار کرد: فعال سازی ظرفیت تعطیل و همچنین ظرفیت خالی واحد صنعتی نیز در چارچوب همین برنامه پیگیری می شود.

وی ادامه داد: این واحد بعد از ۱۱ سال مجددا به چرخه تولید بازگشته است و این اتفاق خوب در حوزه تولید شهرستان نکاء و اشتغال زایی آن موثر خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امسال راه اندازی بیش از ۲ هزار واحد صنعتی راکد و غیر فعال در دستور کار است در استان مازندران که در این بخش کارنامه قابل قبولی نیز دارد از ابتدای امسال بیش از ۷۰ واحد صنعتی مجدداً فعال شده‌اند.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مجدد شرکت مازند گاز در شهرستان نکا گفت: تولیدات این واحد بازار مصرف خود را دارند و امروز در فاز نخست این واحد بیش از ۱۰۰ نفر به کار برگشته و در فاز بعدی نیز برای ۴۰۰ نفر دیگر اشتغال زایی خواهد شد.

رحمانی تاکید کرد: بازگشت مجدد این واحد به عرصه تولید یک اقدام جهادی و یک پیروزی بزرگ در جنگ اقتصادی بوده که در سایه حمایت مسئولان استانی و پیگیری های مرتبط خوشبختانه چرخ تولید آن به حرکت درآمده است.

وی تصریح کرد: این واحد به عنوان یکی از نمونه های خوب قابل معرفی از سوی صدا و سیما و رسانه هاست که امسال با اتخاذ تدابیر لازم به چرخه تولید برگشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های موجود در حوزه صنعت و تولید کشور با تغییر نگاه و نوع نگرشمان به این بخش قابل حل و فصل است.

رحمانی خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید فرمودند رونق تولید امروز راهبرد اساسی کشور به شمار می‌آید و این مهم از طرف دولت کاملاً مورد توجه ویژه قرار گرفته و در همین راستا وزارت صمت نیز از ابتدای امسال با تعیین ۷ محور اساسی برای فعالیت‌های خود، در قالب ۳۴ زیر برنامه اقدامات مقتضی را برای رونق تولید کشور در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر تولیدکنندگان با رهبری که دارای یک پیام ویژه بود، مواردی مطرح شد که می‌تواند به عنوان منشور عملکرد ما قرار گیرد.

وزیر صنعت با اشاره به دغدغه های مطرح شده در خصوص تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی گفت: ضمن احترام به شبکه بانکی کشور و پذیرش برخی مشکلات موجود در این حوزه، نظام بانکی ما در خصوص اهمیت تداوم تولید و بقای مشاغل هر یک از جوانان کشور باید بیش از پیش عمل کند.

رحمانی افزود: باید با یک سیاست‌گذاری درست این منابع به سمت تولید هدایت شوند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی بخش صنعت کشور این است که امروز نیاز این بخش به نقدینگی از افزایش یافت در صورتی که از سوی نظام بانکی تامین نقدینگی رشدی نداشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده ظرفیت خالی بسیاری از واحدهای ما در تولید کالاها و محصولاتی از جمله لوازم خانگی با تامین مالی مناسب می‌تواند تکمیل و زمینه اشتغال زایی بسیار خوبی را در کشور فراهم کند که البته هم در خودکفایی و همچنین در قطع وابستگی به واردات این کالاها نیز کاملا موثر است.

رحمانی تاکید کرد: ما پول بلاعوض از نظام بانکی نمی‌خواهیم با حمایت از بخش های صنعت، معدن، کشاورزی و صنایع دستی ما میتوانیم با لحاظ شرایط قیمت امروز ارز کشور به سادگی مشکل بیکاری را ریشه‌کن کنیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف رونق تولید و در راستای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز واحدها ضرورت دارد روسای شعبات بانک ها خود برای حل موانع موجود پیشگام شوند و برای بازکردن گره ها قدم بردارند.

به گزارش بلاغ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای برنامه روز دوم سفر خود به استان مازندران از کارخانه چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد.
این واحد در زمینه تولید انواع کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر و کاغذ فلوتینگ فعالیت می‌کند.

کارخانه چوب و کاغذ مازندران در زمینی به وسعت ۶ هزار متر مربع احداث شده و دارای ظرفیت تولید بالا و ۱۷۵ هزار تن در سال است.

سرمایه‌گذاری انجام گرفت شده در این واحد بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۲۰۰۰ نفر را فراهم کرده است.

همچنین کارخانه چوب و کاغذ مازندران برای ۲۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم نیز اشتغال زایی داشته است.

گفتنی است؛ این واحد در سال بیش از ۹۰ هزار تن انواع کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و حدود ۸۵ هزار تن کاغذ فلوتینگ تولید می کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین با حضور در بندر امیر آباد این استان از واحد تازه احیا شده فولاد امیرآباد بازدید کرد.
این واحد در زمینه ساخت اهن وفولاد اساسی، ساخت فلزات اساسی برای میلگرد ساده از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی به صورت کلاف، میلگرد ساده از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی به صورت کلاف به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال است.

فولاد سازان امیرآباد در سال ۹۵ ولی به سبب برخی مشکلات به تعطیلی کشیده شده بود که با پیگیری های انجام شده مجددا به چرخه تولید بازگشت است.

گفتنی است؛ این واحد با سرمایه‌گذاری اولیه بیش ۸۶۰ میلیارد ریال برای بیش از ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − هفت =