کد خبر : 194466
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
-

پکن مداخله پاریس و برلین درباره سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ را رد کرد

پکن مداخله پاریس و برلین درباره سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ را رد کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس اطلاعات سازمان‌های حقوق بشر بیش از یک میلیون مسلمان در سین‌کیانگ در شمال غرب چین بازداشت هستند. پکن با رد این آمار اعلام کرد که مراکز آموزش حرفه‌ای برای مبارزه علیه افراط‌گرایی در پی یک سری اقدامات تروریستی که در سال‌های گذشته توسط شبه نظامیان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس اطلاعات سازمان‌های حقوق بشر بیش از یک میلیون مسلمان در سین‌کیانگ در شمال غرب چین بازداشت هستند. پکن با رد این آمار اعلام کرد که مراکز آموزش حرفه‌ای برای مبارزه علیه افراط‌گرایی در پی یک سری اقدامات تروریستی که در سال‌های گذشته توسط شبه نظامیان قوم اویغور انجام شده، ایجاد شده است.

جنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به سخنان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه اظهار کرد که مسائل سین‌کیانگ کاملا امور داخلی چین به حساب می‌آیند و ما به طور جد مخالف دخالت‌های خارجی هر کشوری یا هر قدرتی در امور داخلی چین درباره این منطقه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با اشاره به سخنان لودریان درباره اعتراضات اخیر هنگ کنگ بیان کرد: هیچ دولت خارجی یا سازمان و یا فردی این حق را ندارد که در امور هنگ کنگ دخالت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =