کد خبر : 194315
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
-

عابران پیاده در صدر متوفیان حوادث رانندگی مازندران

عابران پیاده در صدر متوفیان حوادث رانندگی مازندران

به گزارش قائم آنلاین، مهدی باقری در گفت‌وگو ، در خصوص میزان تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن طی سال‌جاری، اظهار کرد: متاسفانه طی هشت ماه امسال، عابرین پیاده ۶۳ درصد از تصادفات را به خود اختصاص دادند. وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متوفیان عابر پیاده ما دو برابر شدند؛

به گزارش قائم آنلاین، مهدی باقری در گفت‌وگو ، در خصوص میزان تصادفات و تلفات جانی ناشی از آن طی سال‌جاری، اظهار کرد: متاسفانه طی هشت ماه امسال، عابرین پیاده ۶۳ درصد از تصادفات را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متوفیان عابر پیاده ما دو برابر شدند؛ افزود: پس از عابران پیاده، راکبین موتور سیکلت با ۲۹ درصد، بیشترین سهم تصادفات را به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خاطرنشان کرد: این موضوع به چندین عامل بر می‌گردد که در درجه نخست رصدها نشان می‌دهد که متوفیان این حوادث غالبا دارای شرایط سنی بالایی بودند و به هنگام عبور از عرض خیابان نتوانستند سرعت خودشان را با سرعت خودروی عبوری، هماهنگ و مورد لحاظ قرار بدهند و لذا قبل از رسیدن به انتهای خیابان باعث بروز حوادث منجر به فوت شده است.

این مسئول ادامه داد: دومین عاملی که باید به آن اشاره کنیم و در استان با چالش مواجه بودیم بر می‌گردد به عدم رعایت قوانین و مقررات توسط برخی از رانندگانی که سرعت غیرمجاز داشتند و در نهایت منجر به واژگونی وسیله نقلیه چه در حوزه درون شهری و چه در حوزه برون شهری شد.

باقری تصریح کرد: بیشترین عوامل بروز تصادفات در استان طی هشت ماه امسال، عدم توجه به جلو، رعایت حق تقدم به هنگام گردش به چپ و راست و سرعت و سبقت توسط رانندگان بود.

وی توصیه کرد: رانندگان می‌توانند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به حقوق شهروندی احترام بگذارند و نقش بسزایی در انضباط ترافیکی داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران درباره پایش تصویری جاده‌های استان اعلام کرد: با پیگیری همه مسئولان، مخصوصا شهرداران شهرهای استان، دوربین‌های شهری فعال شد و طی هفته گذشته، دوربین شهری در شهر رامسر فعال شد.

باقری ادامه داد: این دوربین‌ها در شهرهای آمل، قائم‌شهر، بابل، ساری و بهشهر دوربین‌ها فعال و در حال استفاده و بهره‌برداری هستند و در مابقی شهرها نیز قریب به ۹۰ درصد کار انجام شده است و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی گفت: توقیف خودرو، خط قرمز پلیس برای آن دسته از رانندگانی است که نسبت به تخلفات حادثه ساز توجه ندارند و متخلفان ضمن اعمال قانون، خودروی آن‌ها در توقف‌گاه‌ها نسبت به توقیف اقدام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =