کد خبر : 194515
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
-

آثار و برکات وقف باید در زندگی مردم احساس شود

آثار و برکات وقف باید در زندگی مردم احساس شود

به گزارش قائم آنلاین، عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران؛ مدیرکل، معاونین و روسای ادارات اوقاف شهرهای استان با حضرت آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند. نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این دیدار وقف را از نظر بُعد آخرتی و دنیایی

به گزارش قائم آنلاین، عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران؛ مدیرکل، معاونین و روسای ادارات اوقاف شهرهای استان با حضرت آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این دیدار وقف را از نظر بُعد آخرتی و دنیایی مهم برشمرد و اظهار کرد: وقف بهترین صدقه جاریه به‌شمار می‌رود و بهترین کاری که انسان برای آخرت خود می‌تواند انجام دهد، ایجاد وقف و عمل به آن است.
آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی با بیان اینکه سیاست وقف یک سیاست درست و جامع به‌شمار می‌رود که اسلام آن را بنیانگذاری کرده است، افزود: در طول تاریخ به نهاد مبارک وقف عنایت و توجه لازم نشده است؛ نه اهمیت داده شد، نه درست حس کردیم و نه درست خرج شده است پس باید به مسئله وقف توجه و اهمیت بیشتری شود.
وی بیان کرد: شاید مردم آن ذهنیت، آشنایی و شناخت خوبی که از وقف باید داشته باشند، وجود ندارد پس همه ما وظیفه داریم آثار و برکات وقف را ترویج دهیم.
امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه مردم باید آثار و برکات وقف را در زندگی خود لمس کنند، خاطرنشان کرد: باید در جهت شناساندن جایگاه وقف و برکات وقف به مردم از ظرفیت رسانه‌ها بهره‌گیری کرد.
محمدی‌لائینی با بیان اینکه اسلام دین زندگی و علم است و فقط آخرت، عبادت و نماز نیست، عنوان کرد: همه ما موظف هستیم از وقف و موقوفات حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه وقف نیاز به این دارد تا تبلیغ و ترویج شود تا تعداد آنها افزایش یابد، گفت: آنهایی که ملک موقوفه در اختیار دارند باید حق و حقوق موقوفات را به موقع پرداخت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =