کد خبر : 194137
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

مردم با نخریدن کالای گران به تعدیل قیمت‌ها کمک کنند

مردم با نخریدن کالای گران به تعدیل قیمت‌ها کمک کنند

به گزارش قائم آنلاین، سیدمجتبی پیرزاده در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین تغییرات قیمتی در بازار در پی تغییر نرخ سوخت اظهار کرد: به هر حال این تغییر قیمت سوخت در دراز مدت، افزایش قیمت ایجاد می‌کند. وی افزود: اولین اثرات این تغییر متوجه کرایه حمل‌ونقل درون و برون شهری شده است و این به این

به گزارش قائم آنلاین، سیدمجتبی پیرزاده در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین تغییرات قیمتی در بازار در پی تغییر نرخ سوخت اظهار کرد: به هر حال این تغییر قیمت سوخت در دراز مدت، افزایش قیمت ایجاد می‌کند.

وی افزود: اولین اثرات این تغییر متوجه کرایه حمل‌ونقل درون و برون شهری شده است و این به این علت بوده که یا برای این خودروها، سهمیه‌ای دیده نشده و یا در دست اصلاح است.

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران در این خصوص که گزارش‌ها حاکی از افزایش برخی اقلام نظیر گوشت قرمز، حبوبات، برخی لوازم قطعات خودرو و غیره دارد؛ پاسخ داد: مرغ، تخم مرغ، روغن، قند، شکر و میوه و تره‌بار که جزو اقلام پرمصرف مردم هستند، تغییر چندانی نداشته است و تنها گرانی این روزهای گوجه را شاهد بودیم که آن هم ربطی به بنزین نداشت و به عدم عرضه گوجه جنوب و تغییر فصل بر می‌گشت که رفته رفته با افزایش عرضه، رو به کاهش خواهد گذاشت.

نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران تصریح کرد: با وجود آنکه بازرسان ما در سطح بازار حضور دارند و قیمت‌ها را رصد می‌کنند، اما کمکی که خود مردم می‌توانند به تعدیل قیمت‌ها کنند آن است که کالایی که گران است را نخرند.

پیرزاده تصریح کرد: گاه خود مصرف کننده نیز با رفتار خود در بازار به تشدید قیمت‌ها کمک می‌کند و اگر وقتی کالایی، مشتری نداشته باشد، به خودی خود پایین می‌آید و باید این همبستگی میان مردم و بازار مصرف به وجود بیاید.

به گفته وی، مدیریت خرید در بین مصرف‌کنندگان در ایام پر تنش قیمتی وجود ندارد و افزایش تقاضا در زمان گرانی یک کالا، به تشدید بی ثباتی قیمت‌ها و طول عمر مدت زمان گرانی می‌انجامد و باید در کنار دستگاه‌های نظارتی، خود مردم نیز به عنوان مصرف کننده به وسط میدان بیایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =