کد خبر : 194209
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
-

بهره‌وری یکی از راهکارهای مناسب برای محدودیت‌های مالی است

بهره‌وری یکی از راهکارهای مناسب برای محدودیت‌های مالی است

به گزارش قائم آنلاین، مظاهریان در نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری با بیان اینکه ایران از نظر بهره‌وری وضعیت مناسبی در جهان ندارد، گفت: دلیل این رخداد را اتکاء به بودجه نقدی می‌توان عنوان کرد که سبب شده بسیاری از کاستی‌های مدیران پوشانده شود. وی افزود: تازه‌ترین رتبه بندی کشورها در زمینه بهره‌وریست

به گزارش قائم آنلاین، مظاهریان در نخستین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری با بیان اینکه ایران از نظر بهره‌وری وضعیت مناسبی در جهان ندارد، گفت: دلیل این رخداد را اتکاء به بودجه نقدی می‌توان عنوان کرد که سبب شده بسیاری از کاستی‌های مدیران پوشانده شود.

وی افزود: تازه‌ترین رتبه بندی کشورها در زمینه بهره‌وریست که توسط یک موسسه آسیایی انجام شده، کشورمان جزء پنج کشور آخر در این حوزه قرار گرفته، لذا همین موضوع این انگیزه را ایجاد می‌کند که چگونه و در چه جهتی باید برای ارتقای بهره‌وری حرکت کنیم.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزایش بهره‌وری را یکی از بهترین راهکارها در شرایط محدودیت منابع مالی عنوان کرد و افزود: در دو سالی که از عمر مدیریت شهری باقیمانده است تفاهم خوبی میان شهرداری و شورا برای اینکه چگونه و در چه راهی حرکت کنیم ایجاد شده، در جهتی که منافع مردم را پوشش دهد اما در شرایطی که منابع مالی محدود است باید بر فعالیت‌ها تمرکز کنیم که به طور مستقیم با مردم در ارتباط است.

وی با بیان اینکه مدیران شهری همیشه علاقمند به اجرای پروژه‌های بزرگ در شهر بودند، افزود: باید این نگاه را تغییر دهیم و با مردم و برای مردم کار و پروژه‌هایی را در مقیاس محله‌ای تعریف کنیم. مردم باید درباره پروژه‌ها نظر دهند. اینکه بگوییم چه چیزی برای مردم خوب است باید کنار گذاشته شود و با درخواست و نظر مردم حرکت کنیم.

مظاهریان یکی از شروط موفقیت در توسعه محلات را مشارکت مردم در پروژه‌ها دانست و گفت:‌ این مشارکت طرق مختلفی دارد اینکه یک شهروند عوارض پسماند و نوسازی با به موقع پرداخت کند حدود ۳۰ درصد به شهرداری کمک می‌کند.

وی در ادامه به نیروی انسانی و لزوم توجه به آن نیز اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی متورمی در اکثر بخش‌های اداری این کشور وجود دارد. باید آنها را توانمند کنیم و در تصمیم گیری‌های مربوط به حوزه خودشان آنها را مشارکت دهیم. این امر می‌تواند به افزایش بهره وری نیروها بینجامد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 10 =