کد خبر : 194212
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
-

برنامه تلویزیونی با موضوع نماز ساخته نمی‌شود

برنامه تلویزیونی با موضوع نماز ساخته نمی‌شود

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در پنجمین اجلاس سراسری نماز استان‌ها در مازندران، اظهار کرد: نماز مهمترین عملی است که یک انسان می‌تواند در طول عمر خود روزانه بدون هیچ هزینه‌ای از آن بهره مند شود، آثار آن در حدی زیاد است که هر روز به دانسته‌ها در این خصوص افزوده می‌شود. وی

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در پنجمین اجلاس سراسری نماز استان‌ها در مازندران، اظهار کرد: نماز مهمترین عملی است که یک انسان می‌تواند در طول عمر خود روزانه بدون هیچ هزینه‌ای از آن بهره مند شود، آثار آن در حدی زیاد است که هر روز به دانسته‌ها در این خصوص افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های تلویزیونی تاکنون یک فیلم برای آموزش نماز بخصوص در بحث نماز کودکان نمایش داده نشد، بیان کرد: ما برای نماز هزینه چندانی نمی‌کنیم، همه اولیای خدا اول به اقامه نماز بعد به جهاد توجه داشتند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز امام حسین(ع) شکسته بود ولی در زمان اقامه سی تیر برایش رها کردند، این نماز چیست، و چه خواصی دارد که سیدالشهدا تا این حد به آن اهتمام می‌ورزید، نماز هر چه که هست از زایشگاه تا آسمان با انسان است.

قرائتی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی در مقابل ایران بکند، دلیلش این است که ما در نماز می‌گوییم خدا بزرگتر است و هیچ قدرتی از او بالاتر نیست.

وی با اشاره به اینکه توجه به نماز کودکان و نوجوانان و آگاهی بخشی از شرایط وضو و تیمم مهم است، افزود: مسؤولیت پیش نمازی دادن به آنها موثر است، نمی‌توانیم برای نسل کهن نماز را زنده نگه داریم و نسل نو با نماز دوست نباشند، نماز مسئله‌ای که خرجی ندارد و زمانش همیشه در دسترس است.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: انجام مقدمه برگزاری نماز بر همه لازم است چرا که نماز، یک وظیفه حاکمیتی برای همه مردم است، در جامعه اسلامی ما مردم این تقاضا را دارند که فرصت اقامه نماز در هر مکانی فراهم باشد.

نیکزاد با بیان اینکه خداوند قبولی عبادت نماز را از شروط قبولی همه طاعات و عبادات قرار داد، بیان کرد: نقش تعلیم و تربیت در یادگیری و آمادگی آنها برای توجه به نماز پررنگ است.

وی تصریح کرد: طرح موضوع نماز و مدرسه این بار هدف اجلاسیه نماز در همه مدارس استان‌ها بود که دستور وزیر آموزش و پرورش اجرا شد، در این بخش در آموزش و پرورش استان مازندران ۴۰ نفر از فرهنگیان رتبه اولی هستند، ۳۰ دانش آموز رتبه کشوری دارند و ۱۶۰ نفر از دانش آموزان رتبه دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پیشنهاد طرح موضوع اقامه نماز در شورای آموزش و پرورش توسط استان مازندران ارائه شد که در سایر استان‌ها نیز اجرایی شد و راهکاریی چون؛ دعوت به نماز، راهکارهای حضور فعال روحانیون در نماز مدارس، اقامه دسته جمعی نماز و توانمندسازی بیش از هزار امام جماعت مدرسه و غیره اجرایی شد.

نیکزاد یادآور شد: در استان مازندران در مجموعه آموزش و پرورش در موضوع اقامه نماز در ۳ هزار مدرسه به صورت روزانه نماز جماعت با هدف ترویج در آموزش برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: در صدر اسلام، در دورانی که پیامبر به اشاعه تمدن اسلامی می‌پرداخت، عرب جاهل یکی از نمادهای جاهلیتش به گور سپردن دختران بود، امروز که همه تکنولوژی‌ها در اختیار ما است حتما می‌توانیم تحولی شایسته‌ای را در حوزه تبیین اقامه نماز داشته باشیم.

حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: نمازی که بتواند تمدن ساز و اثرگذار باشد نیاز جامعه امروز است، اگر امروز صدای رسای جمهوری اسلامی در منطقه اثرگذار است یکی از ابزارهایش اقامه نماز است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه راهکار مناسب برای اجرای اقامه نماز در جامعه تدوین شود، افزود: فرهنگ نماز را برای اثرگذاری تبیین دقیق‌تر کنیم اگر فکر می‌کنیم، آموزش و پرورش به تنهایی می‌تواند نسل دینی تربیت کند سخت در اشتباه هستیم بلکه همه باید در راستای این نهاد حرکت کنند.

در پایان از فعالین عرصه اقامه نماز در سراسر استان و مدیران استانی تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =