کد خبر : 194226
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
-

آمایش منطقه‌ای مبنای راه‌اندازی “سرای نوآوری” در دانشگاه آزاد

آمایش منطقه‌ای مبنای راه‌اندازی “سرای نوآوری” در دانشگاه آزاد

به گزارش قائم آنلاین، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در نخستین همایش فناوری و نوآوری که با محوریت تبیین سیاست‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ساری برگزارشد، با بیان اینکه در دنیای فناوری هر سیستمی برای پاسخگویی به نیازی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: تمامی سیستم‌های اجتماعی، فناورانه و تکنولوژی دنیا

به گزارش قائم آنلاین، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در نخستین همایش فناوری و نوآوری که با محوریت تبیین سیاست‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ساری برگزارشد، با بیان اینکه در دنیای فناوری هر سیستمی برای پاسخگویی به نیازی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: تمامی سیستم‌های اجتماعی، فناورانه و تکنولوژی دنیا در صورت پاسخگویی به نیاز جامعه ماندگار هستند، بنابراین دانشگاه هم برای ماندگاری باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد و بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش نیروی انسانی و برطرف کردن نیازهای جامعه تأسیس و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف نسل دوم دانشگاه‌ها در کشور، تربیت پژوهشگر و محقق بود، اظهار کرد: امروز جامعه به افرادی که فقط سواد دانشگاهی داشته باشند، نیاز ندارد؛ بلکه به افرادی که در امر پژوهش و تحقیقات فعال هستند، اهمیت می‌دهد. پیشرفت فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس تا به حال این نکته را تایید می‌کند که با تأسیس آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید از دانشگاه نسل اول و دوم که آموزش محور بودند، به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افق این دانشگاه در رسیدن به دانشگاه نسل سوم، برنامه‌ریزی‌های کلان و شکل‌گیری سرای نوآوری تخصصی که به صورت یکپارچه در مراکز استان مدیریت می‌شوند، است.

دکتر دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در دانشگاه نسل سوم سرای نوآوری بر اساس نیاز هر استان و با توجه به پتانسیل اقتصادی موجود شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود و توسط صندوق ستارگان که در حال راه‌اندازی است، از پژوهشگران، تولیدکنندگان و طرح‌هایی که مشکلی از جامعه منطقه حل کنند، حمایت صورت می‌گیرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری تأکید کرد: مبنای سرای نوآوری، آمایش سرزمینی است. سراهای نوآوری بر اساس دو برنامه آمایش منطقه‌ای و توانمندی هر استان و ارائه پروپوزال متناسب با جغرافیای اقلیمی و اقتصادی آن استان راه‌اندازی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =