کد خبر : 193948
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
-

رویدادی برای معرفی استعدادهای بهشتی

رویدادی برای معرفی استعدادهای بهشتی

به گزارش قائم آنلاین، مراسم استعداد بهشتی که امروز سه‌شنبه(پنج آذرماه) در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است به طور مشترک توسط دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی بهشتی و در راستای استعدادیابی دانشجویان تدارک دیده شده است. علیرضا دشتابی دبیر اجرایی این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که

به گزارش قائم آنلاین، مراسم استعداد بهشتی که امروز سه‌شنبه(پنج آذرماه) در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است به طور مشترک توسط دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی بهشتی و در راستای استعدادیابی دانشجویان تدارک دیده شده است.

علیرضا دشتابی دبیر اجرایی این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که این نخستین بار است که چنین رویدادی در دانشگاه‌ برگزار می‌شود، گفت: ایده برگزاری رویداد استعداد بهشتی از آن جا به ذهن ما رسید که سال گذشته برای یک مراسمی از گروهی دعوت به اجرا کردیم و آن گروه برای نیم ساعت دستمزد سه میلیونی می‌خواستند؛ در نتیجه ما فراخوان دادیم تا دانشجویان علاقمند در آن برنامه اجرا کنند. پس از پایان برنامه متوجه شدیم که جذاب‌ترین بخش برنامه برای شرکت‌کنندگان زمانی بود که دانشجویان اجرا کردند. بنابراین تصمیم گرفتیم رویدادی برگزار کنیم تا دانشجویان بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

وی با ابراز خوشحالی از این که حضور دانشجویان دختر هم مانند دانشجویان پسر در این مراسم پررنگ است گفت: این مراسم اولین استعدادیابی دانشگاهی است و قصد داریم دانشجویان مستعد را شناسایی کنیم تا از پتانسیل آن‌ها در دانشگاه استفاده کنیم. دانشجویان شرکت‌کننده در دو بخش هنری و قابل اجرا در این مراسم شرکت کرده‌اند. تعدادی از آثار هنری دانشجویان در بیرون از سالن قرار داده شده است. دانشجویانی که در بخش قابل اجرا شرکت کرده‌اند در زمینه‌هایی مثل موسیقی و حرکات ورزشی اجرا خواهند داشت.

این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در حوزه موسیقی، دانشجویان در بخش‌های نوازندگی، خوانندگی، تقلید صدا و بیت باکس اجرا خواهند داشت.
دشتابی با بیان این که ۸۰ اثر به این مراسم فرستاده شده و از میان آن‌ها ۲۰ اثر پذیرفته شده گفت: پس از پایان اجراها، به مدت ۲۰ دقیقه سامانه رای‌گیری باز می شود و دانشجویان با استفاده از کد رای‌ای که در بدو ورود به سالن به آن‌ها داده شده در رای گیری شرکت می‌کنند. پس از اتمام رای گیری برندگان مراسم استعداد بهشتی معرفی می‌شوند.

وی در پایان درباره جوایز برندگان اظهار کرد: به برنده اول چهار میلیون تومان، برنده دوم سه میلیون، برنده سوم دو میلیون و برنده چهارم ۵۰۰ هزارتومان داده می شود.

علی دلیل که دانشجوی سال اول دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یکی از شرکت‌کنندگان این مراسم است، درباره اجرای خود در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قرار است در این مراسم دو قطعه با پیانو اجرا کنم که یکی از قطعات را با چشمان بسته می‌نوازم.

این دانشجو ادامه داد: حدود یک ماه است که برای این برنامه تمرین کردم و از مهر ماه که در این دانشگاه پذیرفته شدم پیگیر هستم که در این برنامه شرکت کنم.

یکی دیگر از دانشجویانی که در این مراسم اجرا خواهد داشت کوشا کمالی است. این دانشجوی سال دوم زمین‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی می‌خواهد قطعه‌ای را به صورت تندخوانی بین‌المللی و با همراهی دوستش که یک گیتاریست است در این مراسم اجرا کند.
کمالی درباره اجرای خود می‌گوید: حدود هشت سال است که تند خوانی می‌کنم و حدود دو ماه است که برای این برنامه تمرین می‌کنم و از سال گذشته متوجه شدم که قرار است چنین برنامه‌ای در دانشگاه اجرا شود.

وی با بیان این که این آهنگ قرار است به سه زبان اجرا شود گفت: صفر تا صد تنظیم این آهنگ را خودم انجام دادم و گیتار آن را امیرحسین نواخته است. درونمایه شعر این آهنگ درباره ایده‌آل‌گرایی، دوری از مادی طلبی و درس گرفتن از شکست‌ها برای رسیدن به هدف است. سعی کردیم این آهنگ با استانداردهای دانشگاه همسو باشد

امیرحسین میرزاده هم دانشجوی سال سوم دانشگاه است و قرار است به همراه کوشا کمالی در این مراسم اجرا کند. او می‌گوید: چهار سال است که گیتار الکتریک می‌نوازم. چند وقت پیش کوشا برای من درباره آهنگش توضیح داد و فکر کردم که خیلی خوب می‌شود اگر با هم کار کنیم. دیشب تا صبح روی این آهنگ کار کردیم و تلاش کردیم آهنگی که مطابق نیازهای جامعه است را اجرا کنیم.
مریم خان‌احمدی هم عضو گروه کُر سودا است که قرار است در مراسم دو قطعه اجرا کنند. این دانشجوی ترم ده داروسازی می‌گوید: بیش از یک ماه است که برای این برنامه تمرین کرده‌ایم. ما از کانال‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری چنین برنامه‌ای باخبر شدیم و اسامی اعضای گروه را به برگزارکنندگان برنامه اعلام کردیم و بعد هم تمرینات خود را آغاز کردیم.

در میان صدها دانشجویی که برای شرکت در این مراسم در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی حضور دارند برخی از اعضای خانواده‌های دانشجویانی که اجرا دارند هم هستند. سینا جانی سرناوی یکی از شرکت‌کنندگان این مراسم است که خواهرانش برای تماشای اجرای او آمده‌اند.

حدیث جانی سرناوی، خواهر بزرگتر سینا، می‌گوید: سینا حدود دو ماه است که دارد برای اجرا در مراسم استعداد بهشتی تمرین می‌کند. او قرار است یک آهنگ در سبک متال اجرا کند و حدود هشت سال است که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کند.

این رویداد امروز  از ساعت ۱۲:۳۰ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است و تا ساعت ۲۰ امشب ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 8 =