کد خبر : 193844
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
-

راهکار اجرایی سند تحول پرهیز از سیاست‌زدگی است

راهکار اجرایی سند تحول پرهیز از سیاست‌زدگی است

به گزارش قائم آنلاین،  محمدجواد اسماعیلی سراجی در همایش نقش معلم بسیجی در نظام تعلیم و تربیت که همزمان با هفته بسیج در سالن اجتماعات سپاه بهشهر برگزار شد اظهار کرد: معلمان  با ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی از پیشگامان احیای تمدن نوین اسلامی خواهند بود. وی بر تبیین درست مفهوم اندیشه و تفکر بسیجی

به گزارش قائم آنلاین،  محمدجواد اسماعیلی سراجی در همایش نقش معلم بسیجی در نظام تعلیم و تربیت که همزمان با هفته بسیج در سالن اجتماعات سپاه بهشهر برگزار شد اظهار کرد: معلمان  با ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی از پیشگامان احیای تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

وی بر تبیین درست مفهوم اندیشه و تفکر بسیجی در جامعه تاکید کرد.

کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: همگان بدانند تا وقتی تفکر بسیجی و فرهنگ بسیجی در کشور ما متبلور و در جریان باشد، جمهوری اسلامی شکست ناپذیر بوده و دژ تسخیرناپذیر  همه آزادی‌خواهان و عدالت خواهان خواهد بود، رمز ماندگاری و بقای جمهوری اسلامی در تفکر بسیجی نهفته است.

اسماعیلی سراجی پایه تفکر بسیجی را بر دو رکن اعتقاد به مسئولیت انسان و بصیرت و روشن بینی دانست و گفت: تفکر بسیجی با روحیه احساس بی مسئولیتی، روحیه ولش کن ، برو خوش باش، به تو چه ارتباطی داره و به خودت بپرداز در تعارض و تضاد است.

وی در تعریف عنصر بسیجی گفت: هر فردی که در یک بستر انسانی و اعتقادی و با احساس مسئولیت و بصیرت مشغول فعالیت است، هرجا که باشد بسیجی است.

کارشناس مسائل تربیتی تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگی، علمی، سیاسی و…. دانسته‌اند که از مهم ترین آن عرصه تعلیم و تربیت است، ادامه داد: اساس زیرساخت‌های تعالی همه جانبه یک کشور در حوزه تعلیم و تربیت نهفته است و این عرصه ابزار بسیار مهم و جدی برای ارتقای  سرمایه انسانی یک کشور است در نتیجه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی منوط به اینکه برون داد نظام تعلیم و تربیت ما انسانی باشد.

اسماعیلی سراجی افزود: یکی از راهکارهای اجرایی سند تحول پرهیز از سیاست زدگی و دخالت سیاسی نابجا در دستگاه تعلیم و تربیت است و مسئولین باید از تبدیل دستگاه تعلیم و تربیت کشور به عرصه تاخت و تاز جناح های سیاسی جلوگیری کنند.

وی دیگر راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اتکا به روحیه انقلابی و تفکر بسیجی در اجرای سند تحول بدون ترس و محافظه کاری، استفاده از روش های جدید و ابتکاری در تدریس برای تربیت نسل آینده کشور مانند شهید چمران، شهریاری، حججی و …. ، توجه به موضوع مهارت آموزی بویژه مهارت های زندگی در بین دانش‌آموزان و ترسیم چشم اندازی روشن و امید بخش در دل دانش‌آموزان و حضوری معنوی و هدایت گر در ذهن آنان دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =