کد خبر : 193817
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
-

دیدار وزرای خارجه آمریکا و عمان؛ تاکید بر همکاری درخصوص یمن

دیدار وزرای خارجه آمریکا و عمان؛ تاکید بر همکاری درخصوص یمن

به گزارش قائم آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه از دیدار با «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود خبر داد. پامپئو ضمن عالی توصیف کردن دیدار با بن‌علوی، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «از عمان به دلیل همکاری در موضوعات ضد تروریسم و مشارکت در اتحاد استراتژیک خاورمیانه قدردان هستیم». وی همچنین

به گزارش قائم آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه از دیدار با «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود خبر داد.

پامپئو ضمن عالی توصیف کردن دیدار با بن‌علوی، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «از عمان به دلیل همکاری در موضوعات ضد تروریسم و مشارکت در اتحاد استراتژیک خاورمیانه قدردان هستیم».

وی همچنین افزود: «ما به همکاری [با عمان] برای حمایت از یک راهکار سیاسی در یمن ادامه می‌دهیم».

در همین راستا وبگاه «عمان آبزرور» گزارش داد که بن‌علوی شامگاه دوشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با پامپئو وارد واشنگتن شده است.

بر این اساس، دو طرف درباره پاره‌ای از موضوعات دوجانبه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

پیش از این نیز بن‌علوی گفته بود: «همانطوری که “حوثی‌ها” در گفت‌وگو با ریاض جدی هستند، ریاض هم واقعا خواستار گفت‌وگو با آنهاست». (جزئیات بیشتر)

به گفته منابع آگاه، عمان در حال برگزاری انجام مقدماتی برای دیدار هیأت صعودی و هیأت صنعاء در مسقط است و تمایل عربستان برای دیدار با مقامات انصارالله را «جدی» می‌داند.

بر این اساس، عمان در تلاش است تا توافقنامه‌ای بین عربستان و انصارالله امضا شود و این تلاش‌ عمان در ادامه تلاش‌های این کشور برای نزدیکی دیدگاه‌های ایران، امارات و عربستان درباره یمن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − هفت =