کد خبر : 193801
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
-

دو ویژگی آنفلوانزای سال ۹۸

دو ویژگی آنفلوانزای سال ۹۸

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا رئیسی، در حاشیه مراسم رونمایی از دوره آموزش پودمانی مجازی پزشک خانواده، گفت: آنفلوانزای سال ۹۸ دو ویژگی خاص دارد که آن را از آنفلوانزای دو سال گذشته متمایز می کند. وی افزود: پیش بینی ما این بود که مانند هر سال شیوع آنفلوانزا از آبان ماه آغاز می شود

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا رئیسی، در حاشیه مراسم رونمایی از دوره آموزش پودمانی مجازی پزشک خانواده، گفت: آنفلوانزای سال ۹۸ دو ویژگی خاص دارد که آن را از آنفلوانزای دو سال گذشته متمایز می کند.

وی افزود: پیش بینی ما این بود که مانند هر سال شیوع آنفلوانزا از آبان ماه آغاز می شود که امسال زودتر و از مهر ماه شیوع آن آغاز شده است و نوع H۱N۱ که در دوسال گذشته کمتر بود، شیوع بیشتری دارد.

رئیسی تصریح کرد: برخورد با آنفلوانزا حتما نیاز به آموزش، اطلاع رسانی و اقدامات کامل دارد و معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی به خصوص در مدارس باید اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند. حتماً از رسانه های محلی برای آموزش افراد استفاده کنید.

وی گفت: همچنین افراد آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری های تنفسی و قلبی عروقی و همچنین سالمندان و مادران باردار باید از واکسن استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در مورد داروی مورد نیاز برای آنفلوانزا و واکسن نگرانی وجود ندارد و داروی مورد نیاز تأمین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =