کد خبر : 193832
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
-

بسیج نماد و تجلی انقلاب مردمی و مردم انقلابی است

بسیج نماد و تجلی انقلاب مردمی و مردم انقلابی است

به گزارش قائم آنلاین،  پیش از ظهر امروز رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت بمناسبت گرامیداشت روز بسیج در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار شد. این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران، فرماندار و شهردار مرکز استان و جمعی از مسئولان شهری و استانی و همچنین بسیجیان حوزه‌های

به گزارش قائم آنلاین،  پیش از ظهر امروز رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت بمناسبت گرامیداشت روز بسیج در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار شد.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران، فرماندار و شهردار مرکز استان و جمعی از مسئولان شهری و استانی و همچنین بسیجیان حوزه‌های مقاومت مرکز استان همراه بود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در جمع بسیجیان و مسئولان حاضر در این رزمایش با اشاره به اینکه یکی از یادگاران امام (ره) بنیانگذاری بسیج بوده است؛ اظهار کرد: هر سالی که می‌گذرد، هر روزی که می‌گذرد، معجزه تشکیل بسیج برای مردم ما روشن‌تر می‌شود و به حکمت تاسیس این شجره طیبه بیشتر واقف می‌شویم.

وی افزود: بسیج نماد و تجلی انقلاب مردمی و مردم انقلابی است؛ هم باید انقلاب اسلامی ما مردمی بماند و هم باید مردم ما انقلابی بمانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بسیج تجلی هر دو محور است، هم انقلاب اسلامی و هم بعد مردمی در عرصه مقدس بسیج، ظهور و بروز دارد؛ بنابراین اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را تقویت کنیم باید بسیج را تقویت کنیم و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ما مردمی بماند باید بسیج را تقویت کنیم.

امام‌جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه اگر بخواهیم مردم ما انقلابی بمانند بسیج را باید تقویت کنیم؛ ادامه داد: حیات انقلاب اسلامی و حیات انقلاب اسلامی مردمی و حیات مردم انقلابی به حیات بسیج است؛ پس بر همه ما لازم است که بسیج را تقویت کنیم و خود وارد در این لشکر مخلص خدا باشیم و سربازی از این لشکر که این لشکر همیشه پیروز است.

محمدی لائینی عنوان کرد: کارآمدی بسیج در چهل سال اول انقلاب، کاملا خودش را نشان داده است، در همه حوزه‌ها، حوزه‌های اقتصادی، خدماتی، دستگیری از حادثه‌دیدگان در حوادث و بلایای طبیعی، در دوران دفاع مقدس، در دفاع از حرم و در دفاع از امنیت در مقابل فتنه‌های داخلی، آشوب‌ها و شرارت‌ها و مسائل و حوادث و توطئه‌هایی که دشمنان به وجود می‌آورند، بسیج مستضعفین آن کارآمدی خودش را نشان داده است.

وی اعلام کرد: همه ما می‌دانیم که یکی از راهبردهای اساسی امریکا و استکبار جهانی در کشور ما ایجاد آشوب و فتنه است، مقابله با آشوب‌ها و فتنه‌ها در پرتو حضور بسیج و تقویت بسیج است، بسیج عزیزمان در همه صحنه‌ها موفق بوده و در این روزهای گذشته هم با تشکر از همه نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و سیاسی، حضور بسیج پشتوانه و دلگرمی برای همه این نهادها بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: مهم‌تر از دفاع در برابر نا امنی‌ها، پیشگیری از نا امنی‌ها است؛ باید کاری کنیم که حوادث ناامن‌ساز اتفاق نیفتد، در این زمینه هم نیاز به بسیج داریم.

امام جمعه مرکز مازندران در ادامه به فرازی از سخنان امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی، اگر تفکر دلنشین بسیجی بر کشوری طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان از آن دور خواهد شد و اگرنه هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.

محمدی لائینی گفت: پس اگر تفکر بسیجی حاکم باشد دیگر حوادثی مانند فتنه‌ها و آشوب‌هایی که پشت سر گذاشتیم، اتفاق نمی‌افتد؛ بهترین شیوه پیشگیری از چنین حادثه‌هایی، حاکمیت تفکر بسیج است؛ بنابراین اگر شاهدیم که هر لحظه چنین حوادثی اتفاق می‌افتد، و یا منتظر اتفاق افتادن چنین حوادثی هستیم، این نشان‌دهنده آن است که هنوز در حاکمیت تفکر بسیجی چندان توفیق نداشتیم و تلاش چندانی نکردیم.

وی با بیان اینکه بر همه مسئولان لازم است برای حفظ امنیت کشور و پیشگیری از حوادث باید تفکر بسیجی را حاکم بسازند؛ متذکر شد: از جمله ماموریت‌هایی که به بنده واگذار شده است آن است که برجستگی‌های مردم مازندران در حوزه‌های انقلابی، ارزشی، انسانی و حوزه‌های مختلف را بزرگداشت، تقویت و تثبیت نگاه دارم و جریان‌های انقلابی و جوان‌های مومن تقویت شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد: اگر بنده بخواهم در این دو ماموریت رو سفید بیرون آیم جز روی آوردن به عرصه مقدس بسیج راه و چاره‌ای ندارم؛ چون در اینجا برجستگی‌های مردم مازندران متبلور است؛ جریان‌های انقلابی وجوان‌های مومن را باید در حوزه مبارک بسیج جستجو کرد.

امام جمعه ساری در پایان گفت: بنده به عنوان یک سرباز کوچکی از بسیج و به عنوان کسی که دو ماموریت سنگین را مقام معظم رهبری به اینجانب واگذار کردند به شما بسیجیان بزرگوار هم افتخار می‌کنم و همه از شما بسیجیان، کمک می‌طلبم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =