کد خبر : 193645
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
-

لزوم جدی به آموزش روحانیون در محلات و روستاها

لزوم جدی به آموزش روحانیون در محلات و روستاها

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان در نهمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران در چالوس ، با بیان اهداف طرح تحول اجتماعی مسجد محور ، اظهار کرد: کار فرهنگی نیازمند پایگاه معتبر و مورد اعتماد در محلات است و آن پایگاه مسجد است. وی افزود: الگوسازی فعالیتهای فرهنگی و بیان نتایج کارکردهای

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان در نهمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی شهرهای مازندران در چالوس ، با بیان اهداف طرح تحول اجتماعی مسجد محور ، اظهار کرد: کار فرهنگی نیازمند پایگاه معتبر و مورد اعتماد در محلات است و آن پایگاه مسجد است.

وی افزود: الگوسازی فعالیتهای فرهنگی و بیان نتایج کارکردهای مساجد در محلات ، روستاها و شهرها نیازمند ابزارهای رسانه ای است که صدا و سیما همکاری لازم را در این خصوص با سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه بر لزوم توجه جدی به مبحث آموزشی روحانیون و ائمه جماعات مساجد در محلات و روستاها تاکید و بیان کرد: مسئولیت پذیری بیشتر روحانی مسجد در محلات و روستاها در روند کاهش آسیبهای اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی موثر است.

میرمحمدیان با بیان اینکه در عصر پیامبر (ص) مساجد به عنوان محور جامعه آن زمان محسوب می شد،  ادامه داد: آن چیزی که به مساجد جان می دهد ، امام و روحانی محله است و توانمندسازی، تغذیه فکری روحانی و سطح بندی امام جماعت بر عهده سازمان است.

این مسئول احساس مسئولیت امام جماعات و روحانیون مساجد در قبال مشکلات مردم را از وظایف اصلی آنان برشمرد و ادامه داد: برای برانگیختگی و بکارگیری امام مسجد ، سطح بندی و دادن آموزشهای لازم آنان است که هم اکنون در استانهای مختلف کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد : ویژگی مهم امام محله آن است که مشکلات و مسائل و دغدغه های مردم برای آن روحانی ، مهم باشد و هرکاری می تواند برای حل این دغدغه انجام دهد.

محمدیان گفت: برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی نیازمند آن است تا مبحث امام و امت به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد و این مسئله از مساجد و محلات آغاز می شود  و استحکام روابط دینی بین مردم و مومنین از طریق امام مساجد شکل می گیرد و  استمرار و تحقق کامل آن در ارتباطات بیشتر و چهره به چهره است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + یازده =