کد خبر : 193382
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
-

راه‌اندازی ۱۳ مرکز مشاوره کارآفرینی در مازندران

راه‌اندازی ۱۳ مرکز مشاوره کارآفرینی در مازندران

به گزارش قائم آنلاین،  کامران اصغری در آیین افتتاح شرکت کارآفرینان آویژه گستر مازندران بعنوان اولین مرکزمشاوره، اطلاع رسانی وخدمات کارآفرینی در شهرستان آمل اظهار کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی اهداف مهمی از قبیل توسعه فعالیتهای کارآفرینانه با توجه به مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی منطقه، افزایش سهم فعالیتهای کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی، ایجاد ارتباط منطقی

به گزارش قائم آنلاین،  کامران اصغری در آیین افتتاح شرکت کارآفرینان آویژه گستر مازندران بعنوان اولین مرکزمشاوره، اطلاع رسانی وخدمات کارآفرینی در شهرستان آمل اظهار کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی اهداف مهمی از قبیل توسعه فعالیتهای کارآفرینانه با توجه به مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی منطقه، افزایش سهم فعالیتهای کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی، ایجاد ارتباط منطقی و پایدار بین فعالیتهای کارآفرینانه و فضای کسب و کار و تولید را دنبال می کند.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضـیان ایجـاد بنگـاه هـای  اقتصادی، افزایش ضریب موفقیت کارآفرینان، هدایت صاحبان سرمایه به فعالیتهای کارآفرینانه و… نیز از دیگر اهداف مهم تاسیس مراکزمشاوره، اطلاع رسانی وخدمات کارآفرینی است.

اصغری خاطرنشان کرد: همه ما دارای مسئولیت های ذاتی هستیم که تا زمانی که برای دولت کار می کنیم باید آنها را به بهترین نحو انجام دهیم اما مسئولیت اجتماعی ما همیشه با ما خواهد بود و آن هم توجه به اشتغال مردم و جوانان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در همه مردم تصریح کرد: باید با افزایش آگاهی مردم شریف استان در زمینه کارآفرینی، تغییر نگرش از فرهنگ پشت میز نشینی به کارآفرینی را رقم بزنیم.

وی بیان کرد: همواره از مراکز مشاوره کارآفرینی سطح استان می خواهم تعامل و ارتباط خود را با دستگاه های اجرایی مؤثر علی الخصو آموزش و پرورش را به بهترین سطح برسانند.

اصغری ادامه داد: اعتقاد ما این است آموزش کارآفرینی باید از مدارس شروع شود و به مرور زمان تکمیل شده تا در دانشگاه ها به اوج خود برسد و جوان فارغ التحصیل با بهترین ایده های متناسب با بازار کار وارد جامعه شود در واقع باید برای رسیدن به هدفی مهم که هدایت دانش آموختگان به مسیر کارآفرینی است، تلاش مضاعف انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به افزایش بیش از سه برابری تعداد مراکز مشاوره در سطح استان نسبت به سالهای گذشته، افزود: تعداد ۱۳ مرکز تا کنون در سطح استان مازندران تأسیس شده است و امیدواریم بتوانیم در تمامی شهرستانها شاهد تأسیس مراکز مشاوره کارآفرینی باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: شهرستان آمل دارای ظرفیت بسیار بالایی در همه زمینه هاست و نبود یک مرکز مشاوره کارآفرینی در این شهرستان کاملا احساس می شد.

وی ادامه داد: بدلیل حضور اساتید مجرب دانشگاهی در این مرکز مشاوره کارآفرینی تازه تأسیس نسبت به عملکرد آن در آینده بسیار خوش بین هستم.

اصغری بر ضرورت توجه مراکز مشاوره کارآفرینی به بخش های آی تی، تعاون و همچنین توجه ویژه به افزایش مهارت کارآفرینی در مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی در سطح استان تأکید کرد.

رضا عبدی مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کارآفرینی اظهار کرد: به خاطر شکافی که در گذشته در حوزه مشاوره و اطلاع رسانی در بحث کارآفرینی مشاهده می شد شورای عالی اشتغال موجبات تأسیس مراکزمشاوره، اطلاع رسانی وخدمات کارآفرینی را در سطح کشور فراهم نمود.

وی افزود: گستره فعالیت این مراکز می تواند بسیار زیاد باشد، بنابراین انعقاد تفاهم نامه های مشترک با دستگاه های اجرایی با هدف ایجاد هم افزایی می تواند بسیار مهم باشد که گواه موفقیت در این مهم را می توان به تاسیس باشگاه کارآفرینان نوجوان در تنکابن دانست که بازخورد بسیار مثبتی در سطح کشور داشته است.

شهرام ابراهیمیان مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه طی سخنانی بیان کرد: باید کمک کنیم تا سرمایه های انسانی با آموزش شکل گرفته و کارآفرینان پرورش یابند.

وی افزود: نگاه‌ها نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و شاهد تغییر نگرش از تسهیلات محوری به توانمند سازی نیروی انسانی هستیم که این اداره کل نیز اعتقاد ویژه ای به این مهم دارد.

ابراهیمیان با اشاره به ظرفیت بالای آمل در همه بخش ها خاطرنشان کرد: این شهرستان می تواند موتور محرکه ای برای همه فرصت های ارزشی در سطح  استان باشد.

علی اسلامی رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این جلسه ضمن تشکر از مدیر کل به جهت حمایت ها و توجه ویژه و مستمر به بحث کارآفرینی بیان کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی اهمیت و نقش مهمی بعنوان کلینیک های کسب و کار ایفا می کنند.

وی افزود: تأسیس ۱۳ مرکز مشاوره کارآفرینی در ۸ شهرستان نشان از توجه ویژه این اداره کل به ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح استان دارد.

قاسمی مدیرعامل شرکت کارآفرینان آویژه گستر مازندران(مرکز مشاوره کارآفرینی آمل) نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: تأسیس اولین مرکزمشاوره، اطلاع رسانی وخدمات کارآفرینی در شهرستان آمل را به فال نیک می گیریم و با برنامه ریزی هایی که با حضور اساتید مجرب دانشگاهی و صاحبان کسب و کار برای آینده در نظر داریم امیدواریم بتوانیم گامی مهم در جهت توسعه بیش از پیش شهرستان آمل و در نهایت استان مازندران برداریم.

وی افزود: در تلاش هستیم با هم افزایی بین این مرکز و دستگاه های مرتبط بتوانیم با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل بالای شهرستان آمل بهترین عملکرد را در سطح استان داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + یک =