کد خبر : 193255
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
-

عوارض دیابت نوع ۲ برجسم و روان جوانان

عوارض دیابت نوع ۲ برجسم و روان جوانان

به گزارش قائم آنلاین، بسیاری دیابت نوع ۲ را بیماری سالمندان می دانند و تصور می‌کنند خطری از این بابت متوجه جوانان نیست. غافل از این که نه تنها جوانان نیز در معرض ابتلا به این بیماری هستند که عوارض روان‌شناختی این بیماری می‌تواند سلامت روان جوانان را بیش از افراد مسن به خطر بیندازد.

به گزارش قائم آنلاین، بسیاری دیابت نوع ۲ را بیماری سالمندان می دانند و تصور می‌کنند خطری از این بابت متوجه جوانان نیست. غافل از این که نه تنها جوانان نیز در معرض ابتلا به این بیماری هستند که عوارض روان‌شناختی این بیماری می‌تواند سلامت روان جوانان را بیش از افراد مسن به خطر بیندازد. این موضوعی است که به تازگی توسط پژوهشگران دانشگاهی در پنسیلوانیا اعلام شده است.این پژوهشگران برای بررسی فشار روانی ناشی از دیابت، گروه ۲۷۰ نفره‌ای از افرادی را که به تازگی متوجه دیابت خود شده بودند مورد بررسی قرار دادند. در این بررسی مشخص شد افراد جوانی (زیر ۴۲ سال) که به تازگی متوجه دیابت خود شده‌اند، اضطراب بیشتری نسبت به افراد دیگر تجربه می‌کنند. در مقابل اما بیماران بالای ۶۴ سال، بعد از اطلاع از بیماری خود، اضطراب کمتری داشتند البته نکات درمانی را بهتر از افراد جوان‌تر رعایت می‌کردند. از سویی در این مطالعه، تحصیلات و درآمد بالاتر با میزان افزایش اضطراب رابطه داشت که به نظر می‌رسد شاید دلیل آن نگرانی فرد از تاثیر بیماری بر موقعیت شغلی‌اش باشد. اما از این یافته‌ها چه استفاده‌ای می‌توان کرد؟

در این مطالعه افراد جوان‌تر نه تنها در معرض اضطراب بیشتری بودند که همراهی کمتری برای درمان خود نیز داشتند. توجه بیشتر کادر درمانی به این دو نکته و در نظر داشتن آن در فرایند درمان می‌تواند همراهی بهتر جوانان را در درمان به دنبال داشته باشد و به آرامش آن‌ها کمک کند. از طرفی اگر جوان هستید و به تازگی متوجه دیابت خود شده‌اید، نگرانی‌های خود را به رسمیت بشناسید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید.

اگر در خانواده خود فردی را دارید که در سنین پایین دیابت او تشخیص داده شده است، نگرانی‌ها و دلمشغولی‌های او را در نظر بگیرید و او را بابت آن‌ها سرزنش نکنید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =