کد خبر : 193349
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
-

دولت وفاق ملی لیبی شورای امنیت را به بازداشتن خلیفه حفتر فراخواند

دولت وفاق ملی لیبی شورای امنیت را به بازداشتن خلیفه حفتر فراخواند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای حمله هوایی هواپیمایی خارجی به مخازن اصلی سازمان توسعه مراکز اداری مصراتة را به شدت محکوم کرد. این شورا همچنین اعلام کرد: این اقدام تروریستی مجرم جنگی (منظور حفتر) به کارنامه حملات تروریستی آنها به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای حمله هوایی هواپیمایی خارجی به مخازن اصلی سازمان توسعه مراکز اداری مصراتة را به شدت محکوم کرد.

این شورا همچنین اعلام کرد: این اقدام تروریستی مجرم جنگی (منظور حفتر) به کارنامه حملات تروریستی آنها به فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مقرهای دولتی و اموال عمومی و خصوصی اضافه می‌شود.

شورای ریاستی ادامه داد: جدیدترین این تجاوزات حمله هوایی به کارخانه مواد غذایی در منطقه “وادی‌الربیع” در طرابلس در روز دوشنبه بود که در نتیجه آن ده‌ها تن از شهروندان لیبیایی، اتباع غربی و خارجی کشته و زخمی شدند.

این نهاد از شورای امنیت خواست تا موضع قاطعانه و بازدارنده‌ای در قبال نیروهای حفتر و مجرمان جنگی اتخاذ کند.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی همچنین اعلام کرد: این جنایت‌ها بیانگر ناامیدی و جنون (حفتر) پس از شکست نیروهایش در تحقق هر پیشروی، ناکامی نیروهای ارتش شرق لیبی در دستیابی به اهداف خود برای اشغال پایتخت است.

از چهارم آوریل درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج رخ داده که تاکنون به کشته شدن صدها تن و زخمی شدن هزاران تن دیگر منجر شده است. این حملات تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری گفت‌وگو میان دو طرف درگیر در لیبی را به بن بست کشانده است.

لیبی از زمان برکناری نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور شاهد بحران سیاسی و نظامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =