کد خبر : 193001
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
-

حزب دموکراتیک خلق ترکیه خارج ساختن نمایندگانش از پارلمان را بررسی می‌کند

حزب دموکراتیک خلق ترکیه خارج ساختن نمایندگانش از پارلمان را بررسی می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون رئیس حزب دموکراتیک خلق کُردها به خبرنگاران اعلام کرد، قانونگذاران، شهرداران و مقامهای محلی این حزب روز چهارشنبه این هفته در شهر آنکارا گرد هم می‌آیند تا درباره وضعیت موجود مذاکره کرده و در خصوص چگونگی پاسخ به این فشارها و اقدامات دولت ترکیه علیه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون رئیس حزب دموکراتیک خلق کُردها به خبرنگاران اعلام کرد، قانونگذاران، شهرداران و مقامهای محلی این حزب روز چهارشنبه این هفته در شهر آنکارا گرد هم می‌آیند تا درباره وضعیت موجود مذاکره کرده و در خصوص چگونگی پاسخ به این فشارها و اقدامات دولت ترکیه علیه این حزب تصمیم بگیرند.

ساروهان الوچ، از رهبران ارشد حزب دموکراتیک خلق ترکیه در کنفرانسی خبری در پارلمان اظهار کرد: ما به مبارزه خود با مساله برکناری شهردارانمان در تمامی زمینه‌ها ادامه خواهیم داد. یکی از احتمالاتی که در دست بررسی داریم خارج ساختن نمایندگانمان از پارلمان است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دولت وی حزب دموکراتیک خلق کُردها را متهم با ارتباط داشتن با گروه تروریستی پ.ک.ک کرده‌اند و تا کنون هزاران تن از اعضا و برخی رهبران این حزب در ترکیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. با این حال این حزب چنین ارتباطی را رد کرده است.

شهرداران کُرد وابسته به این حزب در ترکیه نیز در ماه‌های اخیر به دلیل متهم شدن به ارتباط با تروریستها برکنار شده‌اند.

دو رهبر ارشد سابق این حزب از سال ۲۰۱۶ تا کنون به اتهام ارتباط با تروریسم زندانی هستند و چند عضو برجسته دیگر این گروه هم متهم به ارتباط با پ.ک.ک شده‌اند.

حزب دموکراتیک خلق کُردها تنها حزب پارلمان ترکیه بود که با عملیات این کشور در شمال سوریه موسوم به عملیات چشمه صلح مخالفت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 19 =